تکلند به شایعات پیرامون روند ساخت Dying Light 2 واکنش نشان داد
شایعات را جدی نگیرید
برخلاف ادعاهایی که از سوی یک وب سایت لهستانی مطرح شده، روند ساخت Dying Light 2 بدون مشکل و طبق برنامهریزیها ادامه دارد.
دو روز پیش یک وب سایت لهستانی به نام Polski Gamedev با انتشار گزارشی به روند ساخت Dying Light 2 پرداخت. در آن مطلب ادعا شده بود استودیوی تکلند هیچ چشماندازی برای بازی نداشته و در نتیجه، بخشهای مختلف داستان و همچنین مکانیکهای اساسی گیمپلی بهطور مداوم در حال حاضر تغییر هستند. در بخش دیگری تاکید شده بود بینظمی تنها در میان کارمندان و اعضای تیم تولید نیست و مدیران هم هنوز نمیدانند چه انتظاراتی از محصول در حال ساختشان دارند.
انتشار این گزارش وب سایت Polski Gamedev در روز چهارشنبه، باعث بهوجود آمدن نگرانیهای بسیاری در علاقهمندان به بازیهای زامبی محور شد. از همین رو، استودیوی تکلند تصمیم گرفت با اشتراک گذاشتن یک بیانیهی رسمی به ادعاهای مطرح شده واکنش نشان دهد. با توجه به بیانیهی این بازیساز لهستانی، روند ساخت قسمت دوم Dying Light طبق برنامهریزیهایی که اوایل سال میلادی انجام شده بود، پیش میرود. از همین رو، جای هیچ گونه نگرانی برای علاقهمندان نیست:
ما در تکلند به عنوان یک تیم، کار و رشد میکنیم. افتخار میکنیم که بسیاری از کارمندان، ما را انتخاب کردند. آن مقاله نظرهای مختلفی را شامل میشد که به کارمندان ما و همچنین منابع ناشناس تعلق داشت. هر یک از این نظرها برای ما اهمیت داشته و با دقت مشغول بررسی موارد مطرح شده هستیم. دربارهی Dying Light 2 هم باید بگوییم روند ساختش طبق برنامهریزیهایی که اوایل سال جاری میلادی انجام شده، پیش میرود.
در یکی از بخشهای گزارش Polski Gamedev گفته شده بود شرکت مایکروسافت در خفا و بدون هیچ سر و صدای رسانهای تکلند را خریداری کرده است. در بیانیهی رسمی استودیو هیچ اشارهای به این موضوع نشد اما اولا سوندی (Ola Sondej) مدیر روابط عمومی تکلند با انتشار یک توییت به آن واکنش نشان داد. او گفت برخلاف شایعات هیچ ناشری استودیو را خریداری نکرده است و آنها همچنان به عنوان یک بازیساز مستقل مشغول فعالیت هستند. سوندی در توییت بعدی خود تاکید کرد روند ساخت Dying Light 2 پیش میرود و شرایط خوبی هم دارد.
طبق صحبتهایی که سازندگان در گذشته انجام داده بودند، در Dying Light 2 نسبت به نسخهی اول شاهد بهبودهایی خواهیم بود. برای مثال، مکانیک گراپلینگ هوک بیشتر از گذشته منطبق با قوانین فیزیک عمل میکند. به همین دلیل، برای تاب خوردن و جابجایی حتما نیاز است که این وسیله به سمت چیزی در ارتفاع بالاتر پرتاب شود. دیگر مثال، سیستم تشخیص لبه است که در نسخهی اول مشکلاتی داشت اما سازندگان وعده دادهاند عملکرد آن را بهبود ببخشند. در ضمن، این بازی اکشن از تکنولوژی ردیابی پرتو پشتیبانی خواهد کرد و تکلند در این زمینه با انویدیا همکاری میکند.
بازی Dying Light 2 قرار بود در بهار سال جاری میلادی برای پلتفرمهای پلیاستیشن 4، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی در دسترس قرار بگیرد اما عرضهاش تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد. این موضوع ارتباطی با بحران جهانی کرونا ندارد و سازندگان مدتی قبل از شیوع این ویروس انتشار را عقب انداخته بودند. در ضمن، جدیدترین محصول استودیوی تکلند برای کنسولهای نسل نهم هم در دست ساخت قرار دارد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید