علت شکست بازی The Callisto Protocol چه بود؟
کرافتون توضیح میدهد
بر اساس اعلام مدیرعامل شرکت کرافتون، یکی از علتهای مهم شکست بازی The Callisto Protocol گیم پلی آن بود.
اولین ساخته استودیو استرایکینگ دیستنس تحت عنوان کالیستو پروتکل در سال ۲۰۲۲ میلادی روانه بازار شد؛ اثری که اگرچه در ابتدا ایده جذابی داشت و انتظارها از آن بسیار بالا بود، اما این عنوان نتوانست از پتانسیلهای خود به خوبی استفاده کند و عرضه چندان موفقی نداشت.
حال با گذشت حدود دو سال از انتشار بازی، چانگ هان کیم، مدیرعامل شرکت کرافتون به تازگی در گفتوگویی در رابطه کالیستو پروتکل صحبت کرد. به گفته او، این بازی به خاطر گیم پلی خود نتوانست آنطور که باید و شاید ظاهر شود و در تحقق انتظارها به بازی شکست خورده تبدیل شد.
چانگ هان کیم در این زمینه توضیح میدهد:
این میتوانست یکی از بهترین بازیهای دنیا باشد، اما اگر شما گیم پلی هیجان انگیزی نداشته باشید، این اتفاق هرگز نخواهد افتاد.
در ادامه صحبتها، عامل شرکت کرافتون اعلام کرد که تیم سازنده در ابتدا گمان میکرد برای ساخت یک بازی تک نفره و داستان محور، اولویت اصلی باید کیفیت جلوههای بصری آن باشد. به همین خاطر، تیم سازنده به جای تمرکز روی ارائه گیم پلی جذاب، روی بهبود گرافیک بازی تلاش میکرد.
با این وجود، به عقیده چانگ هان کیم، گیم پلی یکی از مهمترین ارکان یک بازی ویدیویی است که کالیستو پروتکل از آن بی بهره بود و عدم تمرکز روی این موضوع باعث شد تا بازی شکست تلخی را تجربه کند. از طرفی، او بر این باور است که ارائه یک تجربه خلاقانه و جدید میتواند بازی را به یک اثر موفق تبدیل کند.
در میان این گفتهها، بهتر است بدانید که با استناد در گزارشها، به نظر میرسد استودیوی استرایکینگ دیستنس چند وقتی است که با استفاده از موتور گرافیکی آنریل انجین ۵ در حال ساخت یک بازی جدید AAA است که البته هنوز جزئیاتی از این بازی در دسترس نیست و سبک و نام آن نیز در هالهای از ابهام قرار دارد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید