آیا دنباله بازی Returnal ساخته میشود؟
حلقههای بی انتها
بازی Returnal به عنوان یک بازی روگ لایت (Roguelite) در سبک علمی تخیلی بسیار موفق ظاهر شد و استودیو هاوس مارک (Housemarque) قطعا باید به فکر ساختن دنباله بازی Returnal باشد.
سبک بازی روگ لایک (Roguelike) یک زیر مجموعه از سبک RPG است که در آن بازیکن باید در یک تلاش از اول تا آخر بازی را طی کند و در هر جایی از این مسیر شکست بخورد، باید دوباره از اول شروع کند. سبک روگ لایت مانند روگ لایک است اما یک یا دو المان از آن را ندارد؛ مثلا در بازی Returnal پس از هر بار مردن به اول بازی برمیگردید اما برخی از آیتمهای شما همراهتان میمانند. به همین دلیل با توجه به استقبال زیادی که از این عنوان شده است، ساخت دنباله بازی Returnal چندان دور از انتظار نیست.
Returnal یکی دیگر از عناوین محبوب اخیر در سبک پر طرفدار روگ لایت/لایک است، اما در بین طرفداران به عنوان اثری علمی تخیلی با گان پلی و جلوههای ویژه فوق العاده معروف شده است. در این بازی شما به دنبال فهمیدن گذشته پروتاگونیست داستان یعنی سلین (Selene) هستید؛ در حین انجام این کار شما با اتمسفر سیاره بیگانهای که در آن هستید هم آشنا میشوید که باعث میشود بتوانید راحتتر حلقههای بی انتهای بازی را پشت سر بگذارید.
به روز رسانی Returnal: Ascension که اخیرا منتشر شده، قابلیت Co-Op و یک حالت جدید به نام The Tower of Sisyphus به بازی اضافه کرده است. این به روز رسانی بسیار مورد انتظار بود و بعد از آن طرفداران خواهان ساخته شدن محتوای بیشتری برای این عنوان توسط توسعه دهنده آن یعنی هاوس مارک شدند. حال توجهها معطوف پروژه بعدی هاوس مارک شده است که قبلا تایید شده در حال کار بر روی یک IP جدید هستند. ممکن است این پروژه دنباله بازی Returnal باشد!
پایان بندی بازی returnal تقریبا شرایط غم انگیز سلین را برای ما توضیح داد اما الزاما پایانی بر داستان او نبود. تفاسیر زیادی برای دو پایان متفاوت این بازی ( فرار کردن از حلقه یا باقی ماندن در آن) وجود دارد.
سلین پروتاگونیست بسیار جالبی است که از محیط هر کدام از حلقهها میآموزد و تلاش میکند تا محیطهای نا آشنا را درک کند و راهی برای فرار از حلقهها پیدا کند. اگر دنباله بازی Returnal یک دنباله مستقیم باشد و شاهد حضور سلین به عنوان شخصیت اصلی باشیم، پس احتمالا او هنوز از شر حلقهها راحت نشده است یا ممکن است گرفتار یک حلقه دیگر شده باشد. البته اگر قسمت بعدی این عنوان دقیقا از پایان نسخه قبلی شروع شود چندان جالب نمیشود مگر اینکه داستان سلین هنوز نقاط کشف نشدهای داشته باشد.
داستان returnal پر از اسطورههای یونانی و تصاویر تلویحی است که با استفاده از آنها در محیط بازی سعی دارد تا با نوعی زبان استعاره داستان را روایت کند. هاوس مارک میتواند از این عناصر در دنباله بازی Returnal هم استفاده کند اما جذابتر خواهد بود اگر به جای سلین شاهد روایت شدن داستان شخصیت جدیدی باشیم.
مانند عناوینی همچون Silent Hill، Resident Evil و فرنچایزهای محبوب دیگر، returnal نباید الزاما در تمام نسخههای خود از یک پروتاگونیست استفاده کند؛ بلکه استودیو هاوس مارک میتواند در همین سیاره بیگانه داستانهای تازهای روایت کند اما به ریشههای این عنوان پایبند بماند.
صحبت از مجموعه Silent Hill شد، جالب است بدانید محیط Atropos دقیقا همانند دنیای مه گرفته و فراطبیعی Silent Hill رفتار میکند که در آن شخصیتها با شیاطین و گناهان درونی خود مواجه میشوند. این ایده بسیار جالبی است که در دنباله بازی Returnal شاهد مواجه شدن شخصیتهای مختلف با داستانهای خاص خودشان با این محیط باشیم. نسخه بعدی این مجموعه میتواند در دنیایی مشترک با نسخه اول اتفاق بیفتد اما لزوما نیازی نیست که با داستان سلین مرتبط باشد. همچنین میتوان از اسطوره شناسی سایر فرهنگها در دنباله این بازی استفاده کرد.
هرچند این احتمال وجود دارد که استودیو سازنده به فکر ساخت دنباله بازی Returnal نباشد و این عنوان را با همان یک نسخه رها کند، خصوصا که کار بر روی یک IP کاملا جدید برای پلی استیشن توسط این استودیو تایید شده و فعلا خبری از بازگشت سلین نیست. بازی returnal همین حالا هم به خودی خود عنوانی بسیار زیبا و فوق العاده است اما پتانسیل این را دارد تا داستانهای بیشتری را روایت کند.
عنوان returnal هم اکنون برای کنسول پلی استیشن 5 در دسترس است. آیا شما با ساخته شدن دنبالهای برای آن موافقید؟
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید