1%
  • 0/10

خالق The Last of Us داستان بازی‌های سولزلایک را ضعیف می‌داند

مثل بلادبورن!

خالق The Last of Us داستان بازی‌های سولزلایک را ضعیف می‌داند ۰ ۲۶ مهر ۱۴۰۳ اخبار بازی کپی لینک
داستان بازی های سولزلایک

نیل دراکمن، خالق The Last of Us معتقد است که بازی های سولزلایک از نظر روایت داستان عملکرد چندان خوبی نداشته و عملا در این زمینه ضعیف هستند.

پبلادبورن یکی از محبوب‌ترین عناوین انحصاری پلی استیشن در طول نسل هشتم به شمار می‌رود که توسط استودیوی فرام‌سافتور توسعه یافت و به لطف ارائه گیم پلی جذاب و منحصر به فرد خود در سبک سولزلایک، در کنار دریافت جوایز متعدد در مراسم‌های گوناگون، تحسین گیمرها و منتقدها را برانگیخت.

با این حال، به نظر می‌رسد که خالق سری The Last of Us یعنی نیل دراکمن چندان از بازی‌های سولزلایک نظیر بلادبورن راضی نیست. طبق گفته دراکمن، علی رغم تلاش بسیار زیاد سازندگان برای روایت داستان جذاب در بازی های سولزلایک، اما این عناوین داستان نسبتا ضعیف و کم‌رنگ‌تری را به تصویر می‌کشند.

نیل دراکمن در این زمینه توضیح می‌دهد:

بلادبورن بازی مورد علاقه من از استودیو فرام‌سافتور است؛ شاید علت این موضوع مربوط به این است بازی‌هایی که ما می‌سازیم، تفاوت زیادی با عناوین آن‌ها دارد. از نظر من، بازی های سولزلایک روی روایت داستان تمرکز نمی‌کنند، بلکه بیشتر روی خلق جهان و ارائه چالش‌های مداوم و گوناگون متمرکز هستند.

اظهارات آقای نیل دراکمن در حالی است که بسیاری از هوادارهای بازی های سولزلایک از جمله Bloodborne و الدن رینگ معتقد هستند که عناوین استودیو فرام‌سافتور همواره داستان‌های بسیار غنی و معناداری را روایت می‌کنند، اما درک عمیق داستان‌ها برای برخی از بازیکن‌ها کمی سخت و دشوار است. به عقیده گیمرها، این بازی‌ها از هر جنبه‌ای با کیفیت و کامل به نظر می‌رسند.

در واقع، داستان بازی‌های سولزلایک به طور مستقیم با کات‌سین‌ها یا دیالوگ‌های ساده روایت نمی‌شود، بلکه گیمرها باید پازل‌ها را کنار هم قرار دهند و با درک و تحلیل معماها، از اسرار داستان بازی پرده بردارند. بر این اساس، می‌توان گفت که بازی‌های سولزلایک شیوه جدیدی را در روایت داستان به کار می‌گیرند.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments