نیل دراکمن از تفاوتهای سریال و بازی The Last of Us میگوید
صحنههای اکشن کمتری در انتظار طرفداران است
نیل دراکمن نویسندهی آمریکایی در بخشی از مصاحبهی اخیر خود به تفاوتهای سریال و بازی The Last of Us پرداخت.
شبکهی HBO در اقدامی غیرمنتظره در مارس سال گذشتهی میلادی اعلام کرد با استودیوی ناتی داگ وارد همکاری شده و میخواهد اقتباس سریالی The Last of Us را بر اساس قسمت اول این مجموعه بسازد. با وجود موفقیتهای Castlevania یا Sonic the Hedgehog، گروهی از طرفداران همچنان حس خوبی نسبت به اقتباسهای بازیها ندارند. با این حال، افرادی روی سریال تلویزیون «آخرین ما» کار میکنند که نه تنها از پروندهی هنری پرباری برخوردار هستند، بلکه درک کاملا درستی از دنیای TLOU دارند.
نیل دراکمن (Neil Druckmann) خالق مجموعهی «آخرین ما» بوده و از اعضای شاخص استودیوی ناتی داگ است. او در کنار کریگ مازن (Craig Mazin) روی فیلمنامهها کار کرده و روی روند ساخت نظارت خواهد داشت. مازن دو سال پیش Chernobyl را ساخت و از شبکهی HBO روی آنتن برد. این مینی سریال پنج قسمتی با محوریت فاجعهی اتمی چرنوبیل ساخته شده و توانسته بود جدا از برانگیختن تحسین منتقدان، جوایز متعددی را دریافت کرده و ارقام قابلتوجهی را در زمینهی بازدید به ثبت برساند. در ضمن، چندی پیش بازیگران اصلی سریال The Last of Us مشخص شدند. نقش جوئل به پدرو پاسکال (Pedro Pascal) و نقش الی هم به بلا رمزی (Bella Ramsey) رسید. پاسکال با حضور در The Mandalorian شهرت زیادی پیدا کرد و رمزی هم به خاطر ایفای نقش در Game of Thrones شناخته میشود. علیرغم پروندهی هنری قابلقبول، تفاوتهای ظاهری این دو بازیگر با شخصیتها باعث شد گروهی از طرفداران بازخوردهای منفیای نشان دهند.
نیل دراکمن اخیرا در رویداد SXSW 2021 حاضر شد و در جریان آن مصاحبهای را با وب سایت IGN انجام داد. او در بخشی از گفتگوی خود به تفاوتهای سریال و بازی The Last of Us پرداخت. دراکمن در همان ابتدای کار تاکید کرد اثر شبکهی HBO از لحاظ محتوا ترکیبی از موارد جدید و قدیمی خواهد بود. در نتیجه، برخی از المانهای داستانی به قسمت اول بازی بسیار وفادار هستند. با این حال، ورود به مدیوم جدید مزیتهایی دارد که او و کریگ مازین میخواهند نهایت استفاده از آنها را ببرند. این جملات دراکمن را میتوان حکم تاییدی بر اطلاعات موجود در نظر گرفت. سازندگان قبلا فاش کرده بودند نه تنها روند کلی داستان منطبق بر قسمت اول خواهد بود، بلکه برخی از دیالوگها مستقیما از بازی گرفته خواهند شد.
نویسنده و کارگردان استودیوی ناتی داگ در ادامهی صحبتهای خود با وب سایت IGN گفت هدف اصلی او و کریگ مازین تمرکز روی نمایش «زیربنای فلسفی رابطهی جوئل و الی» در قالب سریال است. علاوه بر این، آنها میخواهند داستان را در یک مدیوم جدید روایت کنند. از همین رو، شاهد تغییرات بزرگی نسبت به داستان قسمت اول خواهیم بود. طبق توضیحات نیل دراکمن، اکشن سریال در مقایسه با بازی کمتر خواهد بود. در بازی، بسیاری از مبارزات در مسیر کاربر قرار گرفته بودند تا مهارتهایش در کشتن دشمنان افزایش یابد اما چنین چیزی در سریال نیازی نیست. علاوه بر این، نمایش فراز و نشیبهایی که شخصیتها در روند داستان پشت سر میگذارد، از اولویت بالاتری در سریال برخوردار است.
نیل دراکمن در انتهای صحبتهای خود گفت بیصبرانه منتظر پخش سریال The Last of Us است تا طرفداران پدرو پاسکال، بلا رمزی و دیگر بازیگران را در قالب شخصیتهای نام آشنا ببینند. او همچنین گفت مخاطبان خود را برای چندین غافلگیری آماده کنند. در ضمن، دراکمن به حضور کلیکرها در سریال اشاره کرد و گفت طراحی آنها بسیار عالی از آب درآمده و بدون شک طرفداران پس از تماشا نظر مشابهی خواهند داشت.
محصول جدید شبکهی HBO مراحل ابتدایی ساخت را پشت سر میگذارد و هنوز وارد فاز فیلمبرداری نشده است.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید