به گفته یوشیدا بازی The Last Of Us Online به اثری عالی تبدیل شده بود
پیش از آن که کنسل شود

شوهی یوشیدا به تازگی اظهار داشته که بازی The Last Of Us Online پیش از آن که ساختش کنسل شود به اثری عالی تبدیل شده بود.
در طول چند سال اخیر بارها و بارها این مسئله ثابت شده که فضای عناوین لایو سرویس یکی از رقابتیترین فضاها در صنعت بازیهای ویدئویی است و تنها معدود آثار و توسعه دهندگانی توانستهاند در آن به موفقیت دست پیدا کنند. با این حال حتی این موضوع نیز موجب نشده تا برخی از استودیوها شانس خود را برای ساخت این عناوین امتحان نمایند حتی اگر موجب شده باشد پیش از آن که مدت زمان زیادی از منابع و وقت خود را به آن اختصاص دهند تسلیم شده باشند.
یکی از بارزترین مثالها به The Last of Us Online ارتباط دارد که استودیو ناتیداگ (Naughty Dog) به مدت چند سال مشغول توسعه آن بود تا این که سرانجام در سال 2023 تصمیم به کنسل کردن آن گرفت تا بتواند روی سایر بازیهایش تمرکز کند. از زمان کنسل شدن این پروژه، جزئیات چندانی در خصوص آن ارائه نشده و تنها گزارشات به این مسئله اشاره کرده بودند که پس از مشاوره صورت گرفته با استودیو بانجی (Bungie)، استودیو ناتیداگ تصمیم گرفت تا در نهایت روند ساخت این پروژه را کنسل کند. با این حال شوهی یوشیدا (Shuhei Yoshida) مدیر سابق پلیاستیشن به تازگی حزئیات بیشتری در خصوص این پروژه به اشتراک گذاشته است.
به گفته یوشیدا ایشان بازی The Last of Us Online را پیش از آن که کنسل شود تجربه کرده بود و به نظر ایشان بازی بسیار عالی شده بود که سبب میشد کنسل شدن و هرگز منتشر نشدن آن به امری دردناکتر تبدیل شود. یوشیدا توضیح داد که ایده ساخت این بازی مستقیما از سوی استودیو ناتیداگ مطرح شده بود که تمایل فراوانی داشت این بازی لایو سرویس را توسعه دهد.
یوشیدا در ادامه توضیح داد که استودیو بانجی به استودیو ناتیداگ توضیح داد چه میزان تلاش و منابعی برای ساخت یک اثر لایو سرویس مورد نیاز است. امری که سبب شد ناتیداگ متوجه شود در صورت تمرکز روی این بازی لایو سرویس، دیگر قادر نخواهد بود تا روی بازی جدید در دست ساخت خود یعنی Intergalactic: The Heretic Prophet کار کند. همین دلیل موجب شد تا ناتیداگ این پروژه را کنسل کرده و به بیان دیگر آنها بازی جدید تکنفره داستانی خود را به پروژه لایو سرویس ترجیح دادند.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید