ناتی داگ از روند بازسازی The Last of Us Part 1 میگوید
نباید بازی را با ریمستر اشتباه گرفت
استودیوی ناتی داگ بار تاکید کرد که تمام سیستمها و ساختارهای The Last of Us Part 1 از نو بازسازی و طراحی شده است.
سری لست آو آس به لطف روایت داستان احساسی، گیمپلی مهیج و شخصیتپردازی خارقالعاده لقب یکی از بهترین بازیهای تاریخ را یدک میکشد. اولین بازی از این فرنچایز در سال ۲۰۱۳ میلادی برای کنسول پلیاستیشن 3 منتشر شد که حسابی تحسین منتقدها برانگیخت و با ورود کنسولهای نسل هشتم به بازار، استودیوی ناتی داگ (Naughty Dog) نسخه ریمستر بازی را تقدیم هواداران کرد.
با گذشت چیزی در حدود هشت سال از عرضه بازی، چند وقت پیش بود که شرکت سونی با همکاری استودیو ناتی داگ از بازسازی تمام و کمال بازی برای پلی استیشن 5 و رایانه شخصی خبر داد. این عنوان که به The Last of Us Part 1 معروف است، ظاهرا دستخوش تغییرات زیادی شده و به لطف کارگردانی دوباره و طراحی مجدد محیط، کاراکترها و سیستم نورپردازی، کیفیت بصری و گرافیک فنی آن به طرز چشمگیری بهبود یافته است.
در این میان، از آنجا که کمپانی سونی نسخه ریمیک بازی را با قیمت ۷۰ دلار به فروش میرساند؛ گروهی از هواداران به این موضوع معترض هستند. این افراد معتقد هستند که این عنوان یک اثر کاملا جدید نیست و نباید با قیمت کامل فروخته شود. در همین راستا، ناتی داگ بارها و بارها توضیح داده که این اثر یک ریمستر و حتی یک ریمیک ساده از بازی اصلی نیست و تمام سیستمهای آن از نو طراحی شده است.
در تازهترین خبرها، ساعاتی پیش آقای شان اسکیگ، یکی از اعضای استودیو ناتی داگ، در گفتوگویی خاطرنشان کرد که نباید بازی The Last of Us Part 1 را به عنوان یک ریمستر ساده در نظر گرفت. او با اشاره به تفاوت ریمیک و ریمستر، اذعان داشت که تمام جلوههای بصری، افکتها، کاراکترها و سیستم نورپرداری بازی از نو طراحی شده و به خاطر مجموع این پیشرفتها، این اثر یک ریمیک تمام عیار است.
شان اسکیگ در این خصوص توضیح میدهد:
برای من، چیزی که بازی را از ریمستر به یک ریمیک تبدیل میکند، مجموع تمامی پیشرفتها و بهبودها است. ما با همان شخصیتها، محیط و طراحی هنری که صرفا روی سخت افزارهای بهتر اجرا میشوند روبهرو نیستیم. ما همه چیز را از نو طراحی کردیم؛ از کارگردانی هنری گرفته تا طراحی شخصیتها و سیستم نورپردازی! از نظر تکنولوژی، تمام چیزهایی که در طول ده سال اخیر یاد گرفته بودیم را در این ریمیک پیادهسازی کردیم. البته این بهبودها کاملا با چشمانداز نسخه اصلی بازی مطابقت دارند.
شواهد امر گویای این موضوع است که ریمیک لست آو آس با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه روی کنسول پلی استیشن 5 اجرا میشود. در واقع، طبق تصویری که در سراسر فضای مجازی پخش شده، بخش تنظیمات گرافیکی بازی دارای ویژگی نرخ فریم محدود نشده (نرخ فریم آنلاک شده) بوده که با فعالسازی آن، امکان تجربه بازی با حداکثر نرخ تازهسازی تصویر تلویزیون برای کاربر فراهم میشود؛ موضوعی که تاکنون توسط منابع رسمی تایید یا تکذیب نشده است.
لازم به ذکر است که بازی مورد انتظار The Last of Us Part 1 در روز دوم سپتامبر سال ۲۰۲۲ میلادی (۱۱ شهریور ماه) توسط بخش سرگرمیهای تعاملی شرکت سونی برای کنسول پلیاستیشن 5 منتشر خواهد شد. ناگفته نماند که پریلود بازی از مدتی پیش آغاز شده و در صورتی که بازی را پیش خرید کرده باشید، همین حالا میتوانید دیتای آن را از طریق فروشگاه پلی استیشن دانلود کنید.
به علاوه، این عنوان برای پلتفرم رایانه شخصی نیز در دست توسعه قرار دارد که البته کمپانی سونی هنوز تاریخ دقیقی برای انتشار آن مشخص نکرده و احتمالا این نسخه در اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی روانه بازار خواهد شد. بهتر است بدانید که جدا از ریمیک لست آو آس، استودیوی ناتی داگ روی ساخت بازی چندنفره The Last of Us نیز فعالیت میکند. بر اساس اعلام تیم سازنده، این عنوان یک اثر جداگانه و بزرگ از سری لست آو آس بوده که خط داستانی و شخصیتهای منحصر به فرد خود را دارد و حوادث آن در شهر دیگری از ایالت متحده جریان خواهد داشت.
در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با بازسازی The Last of Us Part 1 چیست؟ به نظر شما، آیا این عنوان تحسینشده از نظر تجاری میتواند رکورد جدیدی را در کارنامه مجموعه به ثبت برساند؟ فراموش نکنید که نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه سرگرمی به اشتراک بگذارید.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید