بازی The Last of Us Part 3
1%
  • 0/10

بازی The Last of Us Part 3 برای داستان‌سرایی محیطی خود باید از سطح بالایی عبور کند

زامبی‌های چسبیده به دیوار

بازی The Last of Us Part 3 برای داستان‌سرایی محیطی خود باید از سطح بالایی عبور کند ۳ ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ مقالات بازی کپی لینک

The Last of Us به یکی از برجسته‌ترین سری‌های مبتنی بر روایت داستان در صنعت بازی تبدیل شده است و پایان Part 2 آینده‌ای نامعلوم را برای الی (Ellie) به تصویر کشید. Naughty Dog موفق شده است با دو عنوان این مجموعه، داستانی دلخراش را روایت کند و استفاده آن از روایت محیطی برای این کار به این معنی است که بازی The Last of Us Part 3 باید معیار بالایی را در محیط‌های خود به دست آورد.

‏ یکی از بهترین راه‌هایی که بازی The Last of Us Part 2 خود را از بازی اول متمایز کرد، نحوه استفاده از محیط برای تقویت احساسات و نکات داستانی بود که به تصویر کشیده می‌شد. اگر بازی The Last of Us Part 3 بخواهد به همان اوج پیشین خود برسد، Naughty Dog باید در این روش‌های ظریف‌تر روایت داستان، به معیارهای بالایی دست یابد. گویی بازی اول مجموعه به اندازه کافی تیره و تار نبود، بازی The Last of Us Part 2 درجه ناامیدی دنیای آلوده به بیماری Cordyceps را بالاتر برد. سفر انتقام‌جویانه الی علیه ابی (Abby)، برخی از تکان‌دهنده‌ترین لحظات مجموعه را به تصویر کشید و هر موقعیت ویرانگر از طریق محیط هر صحنه برجسته شد. ‏یکی از واضح‌ترین نمونه‌های روایت محیطی در بازی The Last of Us Part 2 را می‌توان در آب و هوای آن مشاهده کرد. بسیاری از شرایط جوی نمایش داده شده در طول داستان، احساسات الی را در سفرش منعکس می‌کند. زمانی که جوئل (Joel) توسط ابی کشته می‌شود، هوا سرد و تاریک است. زمان حضور الی در Seattle برای شکار ابی معمولاً بارانی و دلگیر است که نشان می‌دهد الی همچنان در طول تعقیب خود سوگوار است. از سوی دیگر، محیط همچنین لحظات کوتاه شادی الی را به روش‌های مختلفی برجسته می‌کند که قابل توجه‌ترین آن زمانی است که الی و دینا (Dina) در خانه‌ای روستایی در خارج از Jackson در دوره کوتاه صلح خود زندگی می‌کنند. ‏محیط در بازی The Last of Us Part 2 در پایان بازی به اوج خود می‌رسد، زمانی که الی و ابی برای آخرین بار با یکدیگر روبرو می‌شوند. آسمان خاکستری تیره و دلگیر است در حالی که این دو شخصیت یکدیگر را تا سرحد بی‌هوشی می‌زنند تا اینکه در نهایت الی اجازه می‌دهد ابی برود. هوای خاکستری نکته مهمی در این صحنه است، زیرا تمام درد الی دوباره سر باز کرده و اندوهش به بالاترین حد خود رسیده است. درک این موضوع که کشتن ابی همچنان جوئل را باز نخواهد گرداند، سنگینی زیادی بر او دارد و آسمان خاکستری که بالای سر او سایه افکنده، نماد کاملی از اندوهی است که همچنان بر او سایه انداخته است.

‏در پایان بازی، الی به خانه روستایی بازگشته است، اما به نظر می‌رسد دینا و پسرش جی‌جی (JJ) رفته‌اند. مشخص نیست که آیا الی هنوز با دینا رابطه خوبی دارد و صرفاً برای آخرین بار از خانه دیدن می‌کند یا اینکه با این امید بازگشته که دینا او را ترک نکرده باشد. به هر حال، لحظات پایانی بازی نشان می‌دهد که الی سرانجام در حال پذیرش اتفاقاتی است که برایش رخ داده است. سپس او از خانه دور می‌شود، احتمالاً به سمت Jackson باز می‌گردد. این صحنه غم‌انگیز و تلخ و شیرین است، اما آب و هوا یک عصر آفتابی و آرام است. الی همچنان درد را احساس می‌کند و خالی بودن خانه نشان‌دهنده از دست دادن او است، اما وضعیت آب و هوا نشان می‌دهد که او سرانجام در مسیر بهبودی و پذیرش قرار گرفته است. این پایان باز، داستان بازی The Last of Us Part 3 را به یک راز تبدیل می‌کند، اما امیدواریم که در فصل سوم نیز همان میزان عشق و توجه به عناصر محیطی بازی داده شود.

حال در هر صورت ممکن است که در آینده شاهد معرفی و عرضه بازی The Last of Us Part 3 باشیم و قطعا علاقه داریم تا روایت محیطی داستان آن، به گونه‌ای پیشرفت کرده باشد که مات و مبهوت آن شویم. به نظر شما چه ویژگی‌های دیگری در بازی The Last of Us Part 3 می‌تواند آن را بسیار برجسته و مورد توجه قرار دهد؟



مطالب مرتبط

دیگران نیز خوانده‌اند

نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

3 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments