توضیحات کارگردان The Last of Us Part II درباره پیشرفت روند داستانی این بازی
اگر طرفدار واقعی نیستید، دلیل تصمیمات کارگردان را متوجه نمیشوید!
اغراق نیست اگر بازی The Last of Us Part II را یکی از بحث برانگیز بازیهای ویدیویی تاریخ بدانیم. پرسشهای بسیاری در ذهن کاربران پیش میآید و البته کارگردان این سری بازی خارقالعاده حضور دارد تا ما را با پاسخهای منطقی متوجه کند!
بازی The Last of Us Part II فاصله چندانی با دومین سالگرد خود ندارد، با این حال طرفداران هنوز موضوعاتی باز نشده از این بازی را پیش میکشند که پاسخ دادن برای کسانی که از این سری بازی آگاهی کامل ندارند واقعا دشوار است. در سوی دیگر باید شاهد اکران سریال The Last of Us در آینده نه چندان دور در شبکه HBO باشیم که موضوعات مربوط به این فرنچایز قوی و محبوب را بیش از پیش داغ میکند.
گرچه بازی The Last of Us Part II درست مانند نسخه ابتدایی خود نمرات خارقالعادهای را از طرف منتقدین کسب کرد، بسیاری از طرفداران با روند پیشرفت این دنباله کاملا مخالف بوده و نیل دراکمن (Neil Druckmann) یکی از رؤسای استودیو ناتی داگ و همچنین کارگردان ارشد سری بازی The Last of Us را برای برخی از تصمیمات بازخواست کردهاند.
همانطور که پیشتر اشاره شد بسیاری از طرفداران نیل دراکمن را مورد بازخواست قرار داده و بسیاری نیز بازخواستهایشان با توهین و فحاشی همراه بود. یکی از اصلیترین پرسشهای طرفداران دلیل تغییر هسته کلی شخصیت جوئل در بازی The Last of Us Part II نسبت به بازی The Last of Us است. همانطور که میدانید جوئل با خشونتی بی حد و اندازه به دست ابی، دختر دکتری که در پایان نسخه اول سری بازی به دست جوئل به قتل میرسد کشته میشود.
پرسش طرفداران این است. چرا جوئل و تامی به همراه شخصی غریبه و بدون آگاهی قبلی وارد مکانی شدند که در پایان به کشته شدن جوئل ختم شد؟
علاوه بر این پرسش، طرفداران عکسی (میم یا Meme) با مضمون مقایسه جوئل در نسخه اول و دوم بازی به اشتراک گذاشتند و اشاره داشتند که جوئل در نسخه اول شخصی پخته در دنیای تیره و تاریک مردگان بود و بدون آگاهی قبلی به کسی اعتماد نمیکرد، با این حال در نسخه دوم به راحتی در مسیر کشته شدن قرار گرفت.
همانطور که انتظارش را داشتیم، نیل دراکمن کاملا صریح و به دور از شوخ طبعی پاسخ این مقایسه را منتشر کرد. دراکمن به دو نکته درباره این مقایسه اشاره کرد. او اشاره داشت که تامی و جوئل راه دیگری نداشتند و در صورتی که به غریبهها پناه نمیآوردند، بدون شک توسط دسته عظیم مردگان کشته میشدند. دومین نکتهای که اشاره به نسخه اول بازی داشت، اعتماد جوئل و الی به شخصی بود که آنها یک شب را در کنار یکدیگر سپری کردند و زمانی که صبح شد الی و جوئل متوجه رفتن او برای محافظت از برادرش شدند. اشاره دراکمن به طور مستقیم به هنری و سم است.
پس از پاسخ دراکمن، بسیاری از طرفداران نظراتی به منظور دفاع از او به انتشار رساندند و اشاره داشتند اگر شما طرفداری واقعی باشید و به جزئیات هر دو نسخه توجه کنید، چنین پرسشهایی برایتان پیش نیامده و متوجه دلایل دراکمن برای کشته شدن جوئل میشوید. نظر شما چیست؟ تصمیم گیری دراکمن برای طراحی داستان این بازی را چگونه ارزیابی میکنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید