کارگردان The Last of Us Part II از پایانبندی متفاوت این بازی میگوید
زندگی میتوانست تلختر باشد
بازی The Last of Us Part II را میتوان یکی از غمانگیزترین و درعین حال دوست داشتنیترین بازیهای سالهای اخیر دنیای بازیهای ویدیویی دانست. طی روزهای گذشته با اطلاعاتی تازه درباره ریتم داستانی این بازی روبهرو شدیم که نگاه انداختن به آن خالی از لطف نیست.
پس از گذشت تقریبا یک سال از انتشار بازی The Last of Us Part II نیل دراکمن (Neil Druckmann) و هیلی گراس (Halley Gross) نویسندگان و کارگردانان بازی، از اطلاعاتی جدید درباره این اثر پرده برداری کردند. آنها طی حضور اخیر خود در پادکست Script Apart از جزئیاتی که بسیار به مرحله اجرایی شدن نزدیک بودند صحبت کردند.
بازی The Last of Us Part II با صحنه پس کشیدن الی از کشتن ابی برای گرفتن انتقام جوئل رو به پایان میرود. الی پس از برگشت از Santa Barbara و رسیدن به خانه خود، با صحنه نبود دینا و جیجی روبهرو شده، متوجه اسباب بازی جیجی میشود و آن را در کیف خود میگذارد. درادامه با صحنههایی در برابر چشمان الی روبهرو میشویم که حتی فکر کردن به آنها بسیاری را آزرده خاطر میکنند. بدون شک دراکمن و گراس برای عمق معنایی داستان ارزش زیادی قائل بوده و از سویی دیگر پایان را بهنحوی باز گذاشتهاند.
دینا و جیجی بدون شک جز نقطههای روشن زندگی الی محسوب میشوند که باعث گذر او از مرگ جوئل شده و توانی دوباره برای زندگی به او میبخشند. متاسفانه بازگشت تامی، برادر جوئل، همهچیز را بههم ریخته و او را درمیان خانواده و انتقام قرار میدهد و درنتیجه الی بهدنبال انتقام همهچیز را از دست میدهد.
اینکه دیگر پایانهای احتمالی بازی از نظر نویسندگان را بدانیم همیشه خوشایند بوده و فکر کردن به اینکه بازی چگونه میتوانست پیش رود بسیاری را درگیر خود میکند. همانطور که در زمان عرضه بازی The Last of Us Part II شاهد بودیم، داستان بازی با انبوهی از انتقادات منفی درکنار انبوهی انتقادات مثبت دستوپنجه نرم کرد و بسیاری طرفداران، نویسندگان را برای داستان بازی و بیش از همهچیز مرگ جوئل سرزنش کردند. درادامه دیگر پایان که در ذهن نویسندگان بوده را مطالعه خواهیم کرد و گرچه احتمال میدهیم این پایان نظر طرفداران درباره بازی را عوض نمیکند، ولی ارزش تامل را دارد. ولی چرا میگوییم نظر طرفداران درباره داستان تغییر نمیکرد؟ چون نبود دینا و جیجی و زندگی از دست رفته الی پس از قرارگیری الی در مسیر انتقام مثل روز روشن است.
پیش از پرداختن به دیگر پایان بازی که اجرایی نشد، دراکمن اعلام کرد که بهغیر این پایان، چندین پایان دیگر نیز در ذهن داشتیم که هیچکدام عملی نشدند. پایان اصلی که هرگز عملی نشد به کشته شدن ابی بهدستان الی اشاره داشت، ولی به گفته نویسندگان پایان بازی برای شخصیت بیش از حد تاریک میشد و شخصیت الی را در تاریکی مطلق فرو برده و دیگر توانایی نمایش دادن الی بهعنوان شخصیتی خوب از دستان آنها خارج میشد و ازهمین رو این اتفاق هرگز رخ نداد.
اگر این بازی را تجربه کرده باشید، متوجه میشوید که الی بیش از چیزی که بتوان در این مطلب ادا کرد، از دست داد. حال شما فکر میکنید کشته شدن ابی توسط الی میتوانست داستان زیباتری را رقم بزند یا با تصمیم نویسندگان بازی موافق هستید؟ نظرات خود را با ما بهاشتراک بگذارید.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید