فیلمنامه فصل دوم The Last of Us بزرگترین اشتباه بازی را تکرار نخواهد کرد
نگران نباشید!
فیلمنامه فصل دوم The Last of Us از بسیاری جهات با بازی آن متفاوت بوده و میتوان امیدوار بود بزرگترین اشتباهش را تکرار نخواهد کرد.
اقتباس سریالی The Last of Us تفاوتهای قابل توجهی با بازیای دارد که بر اساس آنها ساخته شد. یکی از اولین تفاوتها، به قسمت آغازین مربوط میشود. ملاقات ما با سارا در بازی بسیار کوتاه بوده و خیلی زود با او خداحافظی میکنیم. اگرچه اتفاق مشابهی در سریال رخ میدهد، مدت نسبتاً بیشتری را با این شخصیت وقت میگذرانیم. نمونه بعدی، تغییر سرنوشت تس است. این شخصیت در بازی توسط تعدادی از ماموران فدرا (FEDRA) کشته شد اما در سریال خود را فدا کرد تا بتواند جلوی تعداد زیادی زامبی را بگیرد. تغییرات بیشتر از اینها بوده و اگر بخواهم به اشاره کردنشان ادامه دهم، قطعاً یک مقاله کامل و صد البته طولانی خواهد شد.
فصل دوم The Last of Us در حال حاضر در لیست انتظار بسیاری از سریال دوستان قرار داشته و این اتفاق به دو دلیل رخ داده است: دلیل اول، عملکرد فصل اول بوده که نه تنها تحسینها را برانگیخت، بلکه به عنوان یکی از بهترین اقتباسهای تلویزیونی از بازیهای ویدیویی شناخته میشود. همچنین فصل دوم قرار است اقتباسی از The Last of Us Part II باشد که تجربهای فوق العادهای را برای گیمرها رقم زد. هر چند، اینطور نیست که یک محصول بی نقص باشد. به خصوص اینکه لو رفتن بخشهای مهمی از داستان قبل از عرضه رسمی بازی باعث شد تا حواشی متعددی پیرامونش بوجود آمده و گیمرها گارد بگیرند.
در حال حاضر، اطلاعات زیادی از فصل دوم سریال The Last of Us موجود نبوده اما میتوان حدس زد سیاست مشابهی با فصل اول را دنبال میکند. به بیان دقیقتر، روند اصلی داستان مشابه بازی خواهد بود اما شامل جزئیات جدید و تغییرات کوچکی خواهد شد تا گیمرها پای تماشای محصولی تکراری ننشینند. اگر این اتفاق بیافتد، میتوان امیدوار بود فیلمنامه فصل دوم The Last of Us بزرگترین اشتباه بازی را تکرار نخواهد کرد.
فیلمنامه فصل دوم The Last of Us برخلاف بازی روایتی آرام خواهد داشت
نیل دراکمن (Neil Druckmann) و کریگ مازین (Craig Mazin)، خالقان سریال The Last of Us هستند. آنها اخیراً فاش کردند این سریال ممکن است تا چهار فصل ادامه داشته باشد. رقم چهار را کنار گذارید که اصلاً اهمیتی ندارد. این برنامه ریزی سازندگان نشان میدهد که روند سریال آهسته تر از بازی The Last of Us Part II خواهد بود. یکی از اندک انتقاداتی که به بازی The Last of Us 2 شد، این بود که داستان آن به سرعت پیش میرفت. اینطور که بنظر میرسد، دراکمن و مازین انتقادات گیمرها را شنیده و در پاسخ به آن میخواهند اتفاقاتی که در قسمت دوم رخ داد را در طول سه فصل روایت کنند تا شاهد جزئیات بیشتری باشیم.
جزئیاتی که برای یک بازی زیاد بود
انتقاد به ریتم بازی The Last of Us Part II تا حد زیادی منطقی است، زیرا اتفاقات زیادی در داستان آن رخ میدهد. اتمام داستان این بازی حدود ۲۴ ساعت طول میکشد، در حالی که مدت زمان بازی اول حدود ۱۵ ساعت بود. با اینکه نسخه دوم ۹ ساعت طولانیتر هم هست، داستان بسیار بیشتری را شامل میشود. از پی بردن الی به حقیقت درباره اتفاقات داخل بیمارستان تا کشتن جوئل توسط ابی، تلاش الی برای انتقام و همچنین تشکیل خانواده با دینا. البته نباید فراموش کرد داستان به همین موارد خلاصه نشده و شخصیتها دچار تحولات بسیاری میشوند که این مورد جزئیات زیادی را در خود جای داده است.
سازندگان سریال The Last of Us تصمیم هوشمندانهای گرفتهاند. با تقسیم وقایع بازی The Last of Us Part II به سه فصل جداگانه، زمان بیشتری را میتوان به لحظات مهم داستانی اختصاص داد؛ برای مثال، به جای اینکه شخصیت ابی بلافاصله پس از معرفی جوئل را بکشد، سریال میتواند به تدریج او و دوستانش را به مخاطبان معرفی کند و همدلی بیشتری برای ابی ایجاد کند. بدین ترتیب، کاهش سرعت روایت همچنین میتواند کمک بسزایی به داستان الی کرده و جزئیات بیشتری را برای مخاطبان ارائه دهد.
همه چیز به همین سادگی نیست
اینکه سازندگان بدنبال ساخت چهار فصل سریال The Last of Us هستند، به بهبود مشکلات مرتبط با ریتم داستانی بازی کمک میکند. اما اگر دقیقتر به ماجرا نگاه کنید، میبینید این طرح چالشهای خودش را نیز دارد. همانطور که در بخش پیشین مقاله اشاره شد، در بازی The Last of Us Part II اتفاقات زیادی رخ میدهد اما هنوز مشخص نیست که آیا این محتوا برای پر کردن سه فصل کامل کافی خواهد بود یا خیر. تقسیم بازی دوم به سه فصل ممکن است به جای بهبود ریتم، باعث شود که بعضی از قسمتهای داستان بیش از حد طولانی و حوصله سر بر شوند. فعلاً مشخص نیست آیا سریال میتواند توازن خوبی برقرار کند یا خیر. هر چند، با توجه به افرادی که وظیفه ساختش را به دوش میکشند، میتوان بسیار امیدوار بود.
چهار فصلی شدن سریال The Last of Us ممکن است مشکلات زیادی در نحوه پیشبرد داستان ایجاد کرده و همچنین میتواند داستان بازی را تحت تأثیر قرار دهد. نمیتوان با اطمینان گفت اما احتمالاً یکی از دلایل اصلی اینکه بازی The Last of Us Part II دارای روند روایت سریع است، این بود که فشار و اضطراب الی را به تصویر بکشد. اگر داستان این شخصیت به سه فصل کشیده شود، ممکن است سریال نتواند اضطراب او و خطرات مأموریت انتقامش را به خوبی منتقل کند. به جای اینکه داستانی پرتنش پیرامون تلاشهای الی برای یافتن ابی و گرفتن انتقام مرگ جوئل را شاهد باشیم، The Last of Us ممکن است به درامی کُند و طولانی تبدیل شود.
با وجود این نگرانیها، باز هم یادآوری میکنم نیل دراکمن و کریگ مازین سازندگان سریال The Last of Us بوده و با توجه به تجربهای که دارند، میتوان به آنها اعتماد کرد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید