بازی سیمپسونها The Simsons: Hit & Run قرار بود یک GTA برای بچهها باشد
الهام از بازی Driver و Mario 64
بازی سیمپسونها The Simsons: Hit & Run الهامات گستردهای از عناوینی مثل بازی Grand Theft Auto 3، بازی Driver، و بازی Super Mario 64 گرفته بود.
بازی The Simsons: Hit & Run در سبک اکشن ماجراجویی در سال 2003 توسط استودیوی رادیکال اینترتینمنت (Radical Entertainment) توسعه یافت و توسط ویوندی گیمز (Vivendi Universal Games) برای گیم کیوب، پلی استیشن 2، ایکس باکس و رایانههای شخصی منتشر شد. احتمالا بازی The Simsons: Hit & Run بخش بزرگی از کودکی هر گیمری را تشکیل میدهد. این اثر به عنوان یکی از محبوبتری بازی سیمپسونها شناخته میشود که امتیازات بالایی را هم دریافت کرد. پس عجیب نیست اگر بگوییم رادیکال اینترتینمنت، توسعه دهندهی بازی، از بسیاری از عناوین محبوب آن روزها از جمله بازی Grand Theft Auto الهام گرفت.
جو مکگین (Joe McGinn)، طراح ارشد بازی The Simsons: Hit & Run در مصاحبهای با رسانهی GamesRadar توضیح داد که آن زمان تیم رادیکال اینترتینمنت در ساخت یک بازی از سیمپسونها، حسابی دستش آزاد بود. همین مسئله باعث شد تا در ساخت این عنوان، از بسیاری از بازیهای محبوب آن دوره، الهام بگیرند. دوران توسعهی بازی The Simsons: Hit & Run با عرضهی بازیهای Grand Theft Auto 3 و بازی Grand Theft Auto: Vice City همزمان شد. به همین ترتیب، مکگین گین و سایر اعضای تیم، از محبوبیت بازی GTA استفاده، و بازی The Simsons: Hit & Run را به عنوان یک “GTA برای بچهها” معرفی کردند.
توضیح جو مکگین در مورد بازی بازی سیمپسونها
شکی نیست که بازی The Simsons: Hit & Run الهامات گستردهای از بازی Grand Theft Auto 3 گرفته است. اثری که آن زمان همه در حال تجربهی آن بودیم. ما ایدهی بازی The Simsons: Hit & Run را با عنوان “بازی GTA برای بچهها” به ناشر توضیح دادیم. به عنوان توسعه دهندگان بازی معتقد بودیم که مهمترین المان بازی GTA 3، قابلیت کاوش در بازی است. نه فقط کاوش در دنیای بازی، بلکه تمام امکاناتی که GTA 3 در اختیار ما قرار میداد. بازی GTA آن زمان یک اثر انقلابی و از اولین عناوینی بود که به بازیکنان اجازه میداد تا هر طور که دلشان میخواهد و به شکل آزادانه، مراحل بازی را جلو ببرند.
مکگین توضیح میدهد که یکی دیگر از قابلیتهایی که از مجموعهی GTA به بازی سیمپسونها راه یافت، قابلیت رانندگی همهی ماشینها است. حتی ماشینهایی که در اختیار NPCها بودند. جو مکگین علاوه بر بازی GTA، برخی دیگر از عناوینی که تاثیر مهمی در بازی The Simsons: Hit & Run داشتند را معرفی کرد. تیم سازنده از بازی Driver برای پیاده سازی فیزیک رانندگی در بازی الهام گرفت. از طرفی المانهای پلتفرمر بازی هم از Super Mario 64 میآید.
الهام گیری بازی سیمپسونها از چنین عناوینی نشان میدهد که اهمیتی ندارد اگر متریال بازیهای مختلف، چقدر با هم تفاوت دارد. باز هم سازندگان همیشه تلاش میکنند تا از در ساخت آثارشان، از بازیهای دیگر الهام بگیرند. آیا شما فرصت تجربهی بازی The Simpsons: Hit & Run را داشتید؟ فراموش نکنید که حتما نظرات خود را در مورد بازی سیمپسونها با ما به اشتراک بگذارید.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید