زمان زیادی تا عرضه بازی The Sinking City باقی نمانده است، از این رو میخواهیم پیش نمایشی بر این بازی داشته باشیم.
بازی The Sinking City اثری با المانهای یک بازی جهان باز است که با نگاهی روانشناسانه ساخته شده و که داستان آن، برگرفته از کارهای اچ.پی.لاوکرفت (هوارد فیلیپس لاوکرفت)، یکی از مشهورترین نویسندههای داستانهای ترسناک است.
با توجه به تریلرهای منتشر شده از بازی The Sinking City، در طول بازی باید با افراد زیادی مکالمه داشته باشید. این مسئله دو حالت دارد: یا شنیدن این صحبتها مخاطب را بیشتر درگیر داستان میکند و یا صرفا این مکالمهها باعث میشود که گیمر پس از روبهرو شدن با یک سری صحبتهای بیهوده و کلیشهای از ادامه بازی صرف نظر کند
یکی از مواردی که به نظر میرسد بازیکن را میتواند به خوبی جذب خود کند، قسمت کارآگاهی و کشف و اکتشاف در بازی است که به خوبی پیادهسازی شده است و انتظار داریم که از این حیث Sinking City یک تجربه خوب را در اختیار ما قرار دهد. زمانی که وقت بررسی برسد، میتوانید با بازرسیهای مختلف از اجساد و اشیاء، اطلاعات مهمی از هر قسمت بدست آورید. همچنین در بازی یک قابلیت به نام Mind’s Eye وجود دارد که عملا همان Eagle Vision در دیگر بازیها است با این تفاوت که به شما توانایی دریافت اطلاعات مهمی از گذشته هر چیزی میدهد. به عنوان مثال با اسفاده از این قابلیت میتوانید اطلاعات بسیار ضروری از نحوه به قتل رسیدن مقتول بدست آورید و یا با مشاهده یک عکس اطلاعاتی از عقبه آن کسب کنید.
مواردی که شاید در قسمت گیمپلی بیش از حد دلسرد کننده باشند، قسمتهای مربوط به تیراندازی، نحوه راه رفتن و انیمیشن کاراکترها هستند. با توجه به اینکه سبک The Sinking City، اکشن-ماجراجویی است، گیمر بیشتر باید به دنبال کشف و اکتشاف در بازی باشد و شاید بتوان این موضوع را به این نحو توجیه کرد که سازندگان نمیخواستند وقت زیادی را صرف مکانیزمهای شوتر بازی کنند. با این حال، نحوه راه رفتن کارکترها در بازی به حدی ابتدایی است که ناخودآگاه ما را به یاد بازیهای دو نسل قبل میاندازد و امیدواریم تا زمان عرضه بازی، استودیو Frogwares این موضوع را بهبود ببخشد. از طرفی دیگر، انیمیشن کاراکترها در بازی به شدت خشک و بیروح است و این موضوع حس واقعگرایانه بودن بازی را به شدت از بازیکن دور میکند.
همانطور که پیشتر گفتیم، The Sinking City یک اثر جهانباز محسوب میشود و بازیکنان میتوانند در آن به صورت آزادانه به گشت و گذار بپردازند. شهر اوکمونت (Oakmont)، از هفت بخش مختلف به نامهای Advent، Coverside، Darkwater Bay، Oldgrove، Reed Heights، Salvation Harbour و The Shells تشکیل شده است. بازیکنان برای جابجایی میان محیطهای بزرگ باید از قایق استفاده کنند. البته این به آن معنا نیست که گیمر نمیتواند در بازی شنا کند، اما شنا کردن در آب باعث میشود سطح سلامتی کاراکتر به خطر بیفتد و به همین خاطر میتوان از طریق سفر با قایق به نوعی امنیت کارکتر را تضمین کرد.
بازیکنان میتوانند در بازی به Craft کردن آیتمهای مختلف مانند گلوله بپردازند؛ هرچند که به نظر میرسد جزئیات بالایی در این بخش به کار گرفته نشده است. همچنین، یک درخت مهارت نیز در بازی گنجانده شده است تا گیمر بتواند با استفاده از آن سطح شخصیت اصلی را در بخشهای مختلف بالا برده و به قابلیتهای او بیافزاید. با این حال، نباید انتظار زیادی از بخش شوتر و اکشن در The Sinking City داشت.
انتظار میرود The Sinking City برای آن دسته از گیمرهایی که علاقه به کارآگاه بازی دارند، یک بازی پر از جزئیات باشد و به وضوح میتوان فهمید که سازندگان نیز تمرکز ویژهای روی این بخش داشتهاند. به غیر از این موضوع با توجه به اینکه داستان بازی برگرفته از آثار اچ.پی.لاوکرفت است باید منتظر یک داستان خوب نیز برای این بازی باشیم. با این حال، با توجه به تریلرهای منتشر شده به نظر میرسد که در بسیاری از بخشها مانند گرافیک، صداگذاری، انیمیشن که جز معیارهای مهم برای بازیهای امروزی محسوب میشوند، شاهد بازی فوق العادهای نخواهیم بود هر چند که تا زمان عرضه نسخه نهایی و کامل بازی نمیتوان کیفیت Sinking City را قضاوت کرد. در کل باید شاهد یک بازی خوب دیگر در زمینه کشف و اکتشاف از سازندگان بازی Sherlock Holmes: Devil’s Daughter باشیم.
The Sinking City برای اولین بار در تاریخ ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ (۹ مارس ۲۰۱۶) توسط کمپانی بیگبن اینتراکتیو (Bigben Interactive)معرفی شد و وظیفه ساخت این بازی را استودیو فراگ ویرز (Frogwares) برعهده دارد. این بازی درتاریخ ۶ تیر (۲۷ ژوئن) برای پلیاستیشن 4، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید