کارگردان ریمستر Soul Reaver از اجتماع مادسازهای آن استخدام شد
پس از ساخت نسخه ریمستر رایگان بازی اول
به گفته استودیو سازنده، کارگردان ریمستر Soul Reaver پس از ساخت مادهای ریمستر رایگان خود برای هدایت این پروژه استخدام گردید.
شاید مجموعه بازی Legacy of Kain هیچگاه به محبوبیت فرنچایزی چون Tomb Raider نرسیده باشد، اما طرفداران کالت و مخصوص به خود را در طول گذر سالیان به دست آورده که به ویژه این ادعا برای دو نسخه Soul Reaver بیشتر صدق میکند که به لطف اجتماع مخاطبین مادساز وفادار خود، ذره ذره ارتقای بصری دریافت کرده است. یکی از این مادسازها و طرفداران سری، به قدری کار قابل توجهی در ساخت نسخه ریمستر خود انجام داده که در نهایت توسعه دهنده نسخه ریمستر قسمت اول دوم The Soul Reaver یعنی استودیو (Aspyr)، ایشان را به منظور هدایت پروژه رسمی استخدام کرده است.
مستند جدیدی که توسط چنل یوتیوب Noclip منتشر شده به بررسی تاریخچه مجموعه The Soul Reaver از دهه 1990 تا سال 2024 و نسخه ریمستر آن میپردازد. در این مستند گفته میشود که مونیکا اروسووا (Monika Erősová) که با نام رینا آدرون (Raina Audron) در اجتماع مخاطبین مادسازهای بازی شناخته میشود، پس از آن که اولین نسخه ریمستر خود را از قسمت اول مجموعه مورد بحث ساخت، به عنوان کارگردان ریمستر Soul Reaver استخدام گردید. براساس اطلاعاتی که در این مستند ارائه میشود، تیم سازنده به منظور اتخاذ رویکردی صحیح برای مدرن سازی این بازیها نه تنها به منظور دریافت کمک به طرفداران آن مراجعه کرده، بلکه یکی از اصلیترین نفرات فعال آنها را به استخدام در آورده است که اطلاعات بسیاری در خصوص تاریخچه این مجموعه نیز داشته است.
این اولین باری نبوده که سابقه ساخت ماد موجب شده تا آدرون بتواند موقعیت شغلی را برای خود فراهم کند زیرا پیش از این نیز، ایشان به عنوان طراح محیط روی ریمستر نسخه اول تا سوم بازی Tomb Raider که یک پروژه دیگر از استودیو اسپایر و استودیو کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics) محسوب میشد، مشارکت داشته است.
علیرغم تجربه آدرون، فرآیند ریمستر کردن این دو بازی پروژه سختی به شمار میرفت. نسخه اورجینال این دو بازی به ترتیب برای کنسولهای PS1 و PS2 منتشر شده و بدین ترتیب شکاف عظیمی میان تکنولوژی آن زمان و تکنولوژی کنونی را به نمایش میگذارد که بهبود دادن آن به طور همزمان، پروسه سختی محسوب میشد. این موضوع برای نکات بصری این پروژه بیشتر صدق میکرد مخصوصا با توجه به این موضوع که دو بازی، رویکرد متفاوتی برای پردازش تکسچرهای بصری خود دارند. با این حال به لطف پک تکسچر HD که توسط آدرون توسعه یافته بود، تیم سازنده توانست فرآیند کار خود را به طور قابل توجهی تسریع کند.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید