تریلر رونمایی The Witcher 4
1%
  • 0/10

تریلر رونمایی The Witcher 4 چه نکات اساسی را ارائه می‌کند؟

شروع یک حماسه‌ی جدید

تریلر رونمایی The Witcher 4 چه نکات اساسی را ارائه می‌کند؟ ۰ ۰۸ دی ۱۴۰۳ مقالات جانبی (گیم) کپی لینک

اعضای استودیو سی‌دی پراجکت رد در گفتگویی که به تازگی داشتند به تشریح تمامی جزئیاتی که تریلر رونمایی The Witcher 4 ارائه می‌کند پرداخته‌اند.

سرانجام در جریان برگزاری رویداد The Game Awards 2024 استودیو لهستانی سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt Red) از بازی The Witcher 4 با یک تریلر سینماتیک مسحورکننده رونمایی کرد که نشان می‌دهد در این بازی شخصیت سیری به عنوان پروتاگونیست ایفای نقش خواهد کرد. همانند بازی اصلی، این تریلر نیز درون آنریل انجین 5 به صورت از پیش رندر شده، ساخته شده است. با این حال جزئیات فراوانی در این تریلر وجود داشته که می‌توان به تشریح آن‌‎ها و تاثیرشان در بازی نهایی پرداخت.

کارگردان بازی و تهیه‌کننده اجرایی آن از استودیو سی‌دی پراجکت رد به تازگی گفتگویی با نشریه IGN داشته و به توضیح تمامی نکات تریلر رونمایی The Witcher 4 از هیولاها، موسیقی و مدال بزرگ مخصوص گرفته تا جزنیاتی که به آیین مذهبی روستا و طراحی هیولای به تصویر کشیده در این تریلر مربوط می‌شود پرداخته‌اند.

1. مردم از ویچرها متنفر هستند

سباستین کالمبا (Sebastian Kalemba) کارگردان بازی بیان می‌دارد: “ما همیشه گفته‌ایم که این دنیا به قهرمان نیاز ندارد، به افراد حرفه‌ای نیاز دارد.” و در اصل نیز هیچ نیازی به قهرمانان در پادشاهی‌های شمالی وجود ندارد. هیولاکش‌های حرفه‌ای که ملقب به ویچرها هستند، ممکن است به حل مشکلات جمعیت مردم بپردازند اما این موضوع بدون ترساندن خود آن‌ها به وقوع نمی‌پیوندد. این موضوعی به خوبی در تریلر نیز به تصویر کشیده می‌شود که چگونه روستاییان با بی‌اعتمادی و انزجار به شخصیت اصلی جدید قصه‌ی ما نگاه می‌کنند.

“مردم به ویژه در اواخر دوره تمدن شاید تنها یک یا دو ویچر در زندگی‌شان دیده باشند. آن‌ها شایعات و داستان‌هایی را شنیده‌اند که ویچرها، هیولا هستند زیرا سروکارشان با هیولاهاست. به همین دلیل از آن‌ها می‌ترسند. اما ویچرها به همراه خود خوبی، کمک و پشتیبانی می‌آورند. لحظه‌ای که روستاییان ویچر را برای اولین بار مشاهده می‌کنند بسیار حائز اهمیت بوده زیرا ما برای اولین بار از شخصیت اصلی حماسه جدید خود رونمایی می‌کنیم.”

2. یک پروتاگونیست جدید

شخصیت اصلی جدید سیری بوده که دخترخوانده پروتاگونیست قبلی ما یعنی گرالت از ریویا محسوب می‌شود. چندین سال از حوادث بازی The Witcher 3 گذشته و اکنون نوبت به آن رسیده تا سیری نقش ویچر جدید را به همراه مهارت‌ها و مسئولیت‌هایی که چنین لقبی به همراه دارد بپذیرد. ما زره، هر دو شمشیر استیل و نقره و مدال بزرگ مخصوص سیری را می‌بینیم. با این حال اساسا ما چشمان گربه‌ای شکل او را می‌بینیم که علامت واضحی بوده که بیان می‌دارد سیری آزمون افسانه‌ای Trial of the Grasses گذرانده که مسیری دشوار و دردناک برای هر ویچر فارغ‌التصیلی بوده که بدن شرکت کننده را به چیزی فراتر از یک انسان تبدیل می‌کند.

تهیه‌کننده اجرایی مالگورزاتا میترنگا (Małgorzata Mitręga) بازی توضیح می‌دهد “این تصمیم بزرگی برای ما نه تنها فقط برای این شخصیت بلکه برای خود بازی بود تا سیری به موجودی جهش‌یافته تبدیل شود. اما بسیار مهم بود و فضای بسیاری را برای تخیل و ایده‌پردازی به وجود می‌آورد برای مثال این اتفاق چه زمانی افتاد، چگونه به وقوع پیوست. این تنها اشاره مختصری به چیزی است اما شما نمی‌دانید که آن را کجا و چگونه در بازی تجربه می‌کنید. به نظرم این تغییر بزرگی محسوب می‌شود و امیدوارم مخاطبین آن را در انتظارات خود لحاظ نکرده باشند.”

3. مراسم آیینی روستا

سیری در حالی به روستا ورود می‌کند که پیش از آن طی یک مراسم آیینی خود را برای چیزی آماده می‌کند. از سوی دیگر دختری در وان حمام در حال آماده‌سازی برای رویدادی بوده و گل‌هایی شناور روی آب دیده می‌شوند. به گفته کارگردان بازی، این یک گل مخصوص اسلاوی بوده که مربوط به دوره قرون وسطی می‌شود و در لحظاتی ویژه به منظور شکست دادن پلیدی از آن استفاده می‌شود. هر فریم از این سکانس دارای معنی خاصی هستند. سطح توجه به جزئیات در نحوه‌ای که تریلر دو شخصیت اصلی این سکانس را به تصویر می‌کشد دیده می‌شود. شخصیت میونی زن جوانی که در آیین مذهبی قرار است شرکت کند و سیری که به شکل دیگری برای آن آماده می‌شود.

“ایده پشت این تدوین موازی به خود مسئله برگزاری آیین مربوط می‌شود. در این لحظه شما نمی‌دانید که این مراسم چه چیزی است اما نظاره‌گر نوعی آیین بسیار حرفه‌ای به منظور آماده‌سازی برای اتفاقی بوده‌اید. سپس روستاییان را مشاهده می‌کنید و هنوز نمی‌دانید شخصیت دیگری که در جمعیت حضور دارد چه کسی است. کم و بیش انگیزه یکسانی برای دو آیین کاملا متفاوت و آماده‌سازی برای چیزی در اینجا وجود دارد که بسیار نمادین است.”

“در این جا شما نمی‌دانید که با چیز خوب یا بدی مواجه هستید. ممکن است یک عروسی در پیش باشد تنها می‌دانید که اتفاقی در پیش است.” میترنگا در ادامه توضیح می‌دهد این روستا در منطقه شمالی‌تری در مقایسه با جهان ویچرها وجود دارد اما اطلاعات دقیق‌تری درباره‌ی آن ارائه نکرد.

4. سیری، گرالت نیست

گرالت به واسطه بی‌طرفی و عدم انتخاب جناح سیاسی هنگامی که درگیری‌های بزرگی در سه بازی اول در جریان بودند شهرت دارد. با این حال این لزوما خط مشی نبوده که سیری بخواهد آن را دنبال کند. “او نمی‌خواهد بی‌طرف باشد. سیری هنوز بسیار جوان‌تر بوده و در حال یافتن قوانین مخصوص به خود است و از واقع‌بینی کمتری نیز برخوردار است.”

تا اواسط تریلر رونمایی The Witcher 4 متوجه می‌شویم اگرچه سیری ماموریت با دستمزدی را قبول کرده، انگیزه او بیشتر از کسب سود، نجات دادن میونی از یک مراسم آیینی به عنوان قربانی است. کالمبا توضیح می‌دهد “در اینجا دیگر جایی برای بازگشت نیست. در این لحظه سیری می‌داند چه انتخابی کرده است. انتخابی که در نتیجه آن تنها یک نفر در این غار زنده خواهد ماند.”

به گفته سازندگان چیزی که در خصوص سیری جذاب‌تر بوده بدین شرح است که شخصیت او به طور کامل شکل نگرفته است. همین موضوع به پلیرها این فرصت را می‌دهد که تا تجربه، مسیر و سفر این شخصیت را تعریف نمایند. “از زمانی که به خاطر می‌آورم ما مطمئن بودیم که برای سفر بعدی‌مان، حماسه جدید ما به سیری تعلق دارد زیرا از گنجایش وسیع‌تری برای احساسات، تجربیات و سفر جدیدی برخوردار است.”

5. باوک (The Bauk)

اگر تنها یک چیز باشد که حضورشان در این سفر تضمیمی است آن چیز هیولاها هستند. یک ویچر بدون هیولایی برای کشتن و جایزه‌ای برای کسب کردن، هیچ چیز به شمار نمی‌رود. در همین راستا نیز ما در تریلر رونمایی The Witcher 4 با دشمن جدیدی آشنا می‌شویم. اسم این موجود باوک بوده و این قابلیت را دارد که ترس شما را حس کند و بتواند از تراماهای شما به منظور فریب دادن‌تان استفاده کند و شما را فلج نماید. بدین ترتیب به وعده و شکاری آماده برای او تبدیل می‌شوید.

به گفته تیم سازنده، باوک هیولایی بزرگ و قدرتمند و در عین حال چابک و سریع است. در طراحی بصری این موجود، تاثیر بخصوصی در نظر گرفته شده تا احساس مشخصی را در پلیر ایجاد کند. “ما می‌خواهیم پلیر در مقابل این دشمن چه احساسی داشته باشد؟  چگونه می‌توانیم آن را در طراحی و احساسی که به شما منتقل می‌کند و نحوه‌ای که با آن مبارزه می‌کنید وارد نماییم؟” ریشه این دشمن به اسطوره‌شناسی‌های صربستان ارتباط دارد. با این حال افسانه‌های محلی اروپایی تنها منبع الهام این شخصیت به شمار نمی‌روند.

تیم سازنده الهام خود را از دنیایی که 180 درجه متفاوت است برداشته است. به گفته کارگردان بازی، تجربه سی‌دی پراجکت در طراحی باس‌فایت تانک Chimera از بسته الحاقی Phantom Liberty در بازی Cyberpunk 2077 به کار گرفته شده و ساخته جدید آن‌ها حاصل تمامی تجربیات گذشته آن‌ها است.

6. شمشیر نقره‌ای

حال که صحبت از نابودی هیولاها شد، سیری دقیقا چنین کاری را در تریلر رونمایی The Witcher 4 انجام می‌دهد و آن از بین بردن باوک با استفاده از تعدادی از ابزارها و ترفندهای آشنای مرتبط به ویچرها است. اولین بخش از تجهیزات ویچر که در تریلر مشاهده می‌کنیم مهم‌ترین مورد آن نیز محسوب می‌شود: یک شمشیر. “این شمشیر نقره‌ای است.” شمشیر نقره‌ای برای شکار هیولاها، ابزاری حیاتی محسوب می‌شود زیرا بسیاری از این موجودات در مقابل نقره، آسیب پذیر هستند.

پیش از مبارزه با باوک، ما سیری را در حالی می‌بینیم که در حال صیقل دادن و تیز کردن شمشیر نقره‌ای خود است. و اگر پلی‌تروی خود در بازی The Witcher 3 را در حالی به اتمام برسانید که سیری به ویچر تبدیل شده باشد، در این صورت این تیغه ویژه را به خاطر خواهید آورد. کالمبا در این باره افزود “من فکر می‌کنم برخی از مخاطبین متوجه شده‌اند که این شمشیر همان زیرائیل (Zireael) است.” این شمشیر هدیه‌ای از سوی گرالت به سیری بوده و گفته شده که تاکنون هیچ ویچری، سلاحی بهتر از این مورد نداشته است.

7. معجون (The Potion)

شمشیر به تنهایی برای از بین بردن باوک کافی نیست. به همین دلیل پیش از آن که سیری اولین حمله خود را انجام دهد اقدام به استفاده از آیتم ویچری مهم دیگری می‌کند. “سیری در حال نوشیدن معجون است. معجون‌های ویچر، در واقع سم هستند و کارکرد آن‌ها در این دنیا بدین شکل است. یک انسان معمولی بدون شک پس از مصرف آن‌ها خواهد مرد اما سیری به عنوان یک موجود جهش یافته، نه تنها جان سالم به در می‌برد بلکه به واسطه این معجون، مزیت‌هایی را برای خود ایجاد می‌کند.”

کارگردان بازی ادامه می‌دهد “سیری به شدت متمرکز شده، دید مستقیمی در برابر خود دارد و صدای دیگری نمی‌شود زیرا معجون به او کمک می‌کند تا زمزمه‌های باوک را بلاک نماید. او حتی می‌تواند دید بهتری درون مه داشته باشد. هم‌چنین سرانجام می‌تواند سیلوئت هیولا را تشخیص داده و حمله تمام جانبه‌ای را به او وارد کند. این لحظه ویژه‌ای نیز به شمار می‌رود زیرا هیچکس دیگری تاکنون باوک را تا این اندازه از نزدیک مشاهده نکرده بود.”

8. جادو

تفاوت‌های فراوانی بین دو شخصیت سیری و گرالت وجود دارد اما در مبارزه، نکته کلیدی که این دو ویچر را از یکدیگر متمایز می‌کند به جادو ارتباط دارد. در حالی که گرالت قادر است تا برخی از جادوهای بسیار ابتدایی تحت عنوان نشانه‌ها (Signs) را اجرا کند، سیری می‌تواند قدرت واقعی جادوگری را فرمان دهد. ما طیف محدودی از قدرت‌هایش در قسمت‌هایی از بازی The Witcher 3 که کنترل سیری را برعهده می‌گرفتیم مشاهده کردیم که می‌توانست در اطراف دشمنان تلپورت کرده تا از صدمه دیدن در امان باشد.

با این حال تریلر رونمایی The Witcher 4 ظرفیت بزرگ‌تری از استفاده از جادو را در سیری به نمایش می‌گذارد. “سیری تنها یک جهش یافته نبوده بلکه یک ساحره قدرتمند نیز به شمار می‌رود. بنابراین موجود ویژه‌ای محسوب می‌شود. ساحره جهش یافته به معنی آن است که دو دنیا یعنی دنیای ویچرها و دنیای ساحره‌ها به هم متصل می‌شود.” در این تریلر مشاهده می‌کنیم که سیری از آب غار انرژی کسب کرده و آن را به ضربه الکتریسیته واری تبدیل می‌کند. “او می‌تواند از جریانی که کنارش قرار دارد انرژی کسب کرده و آن را به جادو تبدیل کند که در اینجا، جادوی به کار گرفته شده بولت (Bolt) نام دارد.”

9. ادای احترام به بازی The Witcher 1

تریلر بازی شامل نکته‌ای جالب و قابل توجه برای مخاطبین قدیمی این مجموعه است. آخرین لحظات مبارزه‌ی این تریلر یادآور سینماتیک آغازین بازی The Witcher 1 است که در آن شخصیت گرالت در حال مبارزه با استریگا (Striga) بوده و آن را با یک زنجیر نقره از بین می‌برد. در این تریلر نیز سیری از تکنیک مشابهی برای شکست دادن باوک استفاده می‌کند با این حال آن را در شکل سوپر شارژ شده‌ای انجام می‌دهد که مختص خودش است. به طوری که روی زنجیر نقره‌ای، جادو به کار می‌گیرد تا آن را قدرتمندتر نماید و پس از آن بتواند ضربه نهایی را وارد نماید.

10. آهنگساز جدید برای حماسه جدید

ساندترک کل تریلر شش دقیقه‌ای معرفی بازی توسط یک آهنگساز جدید ساخته شده و این شخص آهنگساز ارشد بازی Cyberpunk 2077 بوده که مسئولیت این کار را برعهده گرفته است. کالمبا توضیح می‌دهد “استاد موسیقی حاضر پشت این قطعه، آهنگساز ما یعنی پی. تی. آدامچیک (P.T. Adamczyk) است. او آهنگ را به شکلی تولید و طراحی کرده که قوس موسیقیایی آن با احساسی که می‌خواهیم مخاطب در این لحظه داشته باشد هماهنگ و متصل باشد.”

“لحظه‌ای وجود دارد که صدای زنان بسیار بلندتر می‌شود. این همان لحظه مهم است لحظه‌ای که او سرانجام آماده شکست دادن هیولا می‌شود. این قطعه موسیقی No Gods Only Monsters نام دارد.”

11. اینجا هیچ خبری از خدایان نیست، تنها هیولاها وجود دارند

اکنون که صحبت به اینجا رسید، باید به آخرین دیالوگ‌های مطرح شده در تریلر بپردازیم که در آن سیری اظهار می‌‎کند اینجا هیچ خبری از خدایان نیست و تنها هیولاها وجود دارند. اما منظور او از این جملات در بستر داستانی که در جریان بوده چه بوده است؟

“ما می‌خواستیم فضایی برای برداشت و تفسیر باقی بگذاریم. شما نمی‌دانید سیری قرار است چه کاری انجام دهد. اما شیوه‌ای که او این عبارات بر زبان می‌آورد متوجه می‌شوید که هیچ خدایی اینجا در این جنگل وجود ندارد. تنها یک هیولا وجود داشت. و موضوع به همین سادگی است. اما باورهای این مردم آمیخته به خرافات است و به همین دلیل حرف‌های سیری را باور نمی‌کنند. سیری می‌تواند سر بریده شده یک هیولا را به آن‌ها نشان دهد اما آن‌ها باز هم همان آداب و سنت قدیمی خود را دنبال می‌کنند. با این حال برای کلیت حرفه‌ی یک ویچر، چنین جمله‌ای بسیار نمادین به شمار می‌رود.”

12. انتخاب و پیامد آن

دنیای ویچر جهان تیره و تاریکی را شامل می‌شود. چنین موضوعی به طور واضح در مرگ اجتناب ناپذیر یک زن جوان به دست روستاییان دیده می‌شود. سیری ممکن است کاری که به نظرش درست بوده باشد را انتخاب کرده باشد اما پیامد تصمیم خود را در نظر نگرفته بود. این موضوع به خوبی نشان‌دهنده همان ذهنیت طراحی مرحله‌ای است که بر پایه انتخاب و عواقب آن بوده و استودیو سی‌دی پراجکت رد نیز به واسطه آن به شهرت رسیده است.

“چیزی که درباره این دنیا دوست دارم بدین شرح است که با جهان تاریکی مواجه هستیم اما همواره اندکی نور و گرما در آن وجود دارد. همان‌طور که می‌دانید نحوه‌ای که به ساخت بازی‌های‌مان می‌پردازیم همواره بر پایه انتخاب و عواقب آن است. اما در این مورد، سیری شدیدا از مردمان ناامید شده است. مردمانی که در این روستا قادر به تغییر کردن نیستند. این افراد توسط خرافات تصمیم گرفته و عمل می‌نمایند و این خرافات برخی آیین‌های سنتی بوده و از سوی دیگر چیزی که موجب به وجود آمدن چنین رسوم و سنت‌هایی شده، تنها ترس بوده است.”

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره شده، سیری به قصد انجام یک ماموریت با دستمزد وارد روستا می‌شود اما واضح است که او در نهایت به منظور نجات یک جان در آن‌جا حضور دارد. و اگرچه سیری در نهایت میونی را از دست باوک نجات می‌دهد، روستاییان از این مسئله که قربانی آن‌ها هنوز زنده بوده، خوشحال نیستند. قربانی که معتقد هستند آن‌ها را از شر و پلیدی در امان نگه می‌دارد. به همین دلیل آن‌ها خودشان دست به انجام عمل وحشتناک می‌زنند.

این یک داستان قهرمانانه نیست، حتی اگر سیری بخواهد چنین چیزی باشد. دنیا بدین شکل عمل نمی‌کند. سیری درسی را به قیمت سختی فرا می‌گیرد. با این حال در نقش یک پلیر، شما همواره می‌توانید انتخاب داشته باشید. و درست به مانند عناوین قبلی هیچ وقت انتخاب‌ها سیاه یا سفید نیست. شما هرگز نمی‌دانید عواقب یک انتخاب چه بوده و چه تاثیری بر دنیای اطراف خواهد گذاشت.



مطالب مرتبط

دیگران نیز خوانده‌اند

نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
guest

0 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments