انتشار بهروزرسانی جدید از روند ساخت The Wolf Among Us 2
ساخت آن همچنان ادامه مییابد
روند ساخت The Wolf Among Us 2 مراحل پیچیدهای را از سر گذرانده. زیرا این بازی یک بار کنسل شد و پس از آن باری دیگر توسعه آن از گرفته شد. با این حال تیم سازنده بهروزرسانی جدیدی از تولید آن منتشر کرده است.
بهروزرسانی جدید منتشر شده از سوی استودیو ناین دک (Deck Nine) و کمپانی تلتیل (Telltale) بیان میدارد که روند توسعه و ساخت The Wolf Among Us 2 همچنان پیشرود. اثری که قرار است دنبالهای بر نسخه اول آن که در سال 2013 منتشر شد و با استقبال فراوانی همراه شد باشد. بازی اول اقتباسی از مجموعه کامیکهای Fables نوشته بیل ویلینگهام (Bill Willingham) بود که استودیو تلتیل آن را درون ساختار گیمپلی همیشگی خود پیادهسازی کرد و طی آن پلیر باید انتخابهای حساسی را برگزیده و با عواقب آنها نیز مواجه شود.
عنوان مورد بحث در در پنج قسمت به صورت اپیزودیک عرضه شد و به یکی از تجربیات بسیار موفق استودیو سازنده تبدیل شد. پس از استقبال مثبت گستردهای که توسط منتقدان و مخاطبین به عمل آمد، تیم سازنده ساخت ادامه آن را در نظر گرفت. با این حال، معرفی قسمت دوم The Wolf Among Us در سال 2017 صورت گرفت و چیزی پس از این امر نگذشت که استودیو تلتیل بسته شد.
بسته شدن استودیو تلتیل ناامیدی گیمرها را به چندین و چند دلیل به همراه داشت. در ابتدا، بازی The Wolf Among Us 2 قرار بود در سال 2018 در دسترس قرار بگیرد. سپس تا سال 2019 تاخیر خورد و به دنبال آن، جایی که تلتیل با چالشهای فراوانی برای سرپا ماندن مواجه شده بود، تولید آن کنسل گردید.
استودیو تلتیل در سال 2019 پس از خریداری شدن توسط کمپانی LCG Entertainment باری دیگر به میادین بازگشت و در همان سال نسخه دوم The Wolf Among Us در مراسم انتخاب بهترین بازیهای سال (The Game Awards) مجددا معرفی گردید. در مراسم The Game Awards 2022 نیز تریلر قابل توجهی از آن به اشتراک گذاشت شد که باعث شد بسیاری از مخاطبین تصور کنند بازی نهایی به زودی برای تجربه در دسترس قرار میگیرد. حال آن که از آن زمان تاکنون و به دنبال تعدیل نیروی کاری صورت گرفته در استودیو تلتیل بهروزرسانی چندانی از تولید بازی صورت نگرفته بود.
خوشبختانه تیم سازنده در صحبت با نشریه IGN توضیح داد که روند ساخت The Wolf Among Us 2 همچنان ادامه پیدا میکند. در میان اخبار منتشر شده در خصوص فضای کاری سمی استودیو ناین دک، که روی اسکریپت پیشتولید بازی مشغول به کار بوده است، استودیو تلتیل ضمن انتشار بیانیهای در این مورد از تاکید و ادامه همکاری با استودیو ناین دک خبر داد. این توسعهدهنده پیش از این به کمک یکدیگر بازی The Expanse: A Telltale Series را ساخته بودند و با توجه به موفقیت کسب شده از آن، همکاری روی یک پروژه دیگر دور از انتظار به نظر نمیرسید.
در سال 2023، استودیو تلتیل بخش اعظمی از نیروی کاری خود را تعدیل نمود و استودیو ناین دک نیز حداقل 20 درصد از اعضای تیم خود را تعدیل کرد. این کاهش آشکار نیروی کاری و بودجه ظاهرا روی ساخت بازی در استودیو ناین دک تاثیر داشته است با این حال استودیو تلتیل اطمینان داده که ساخت بازی همچنان جلو میرود. با این حال با توجه به تعدیل نیروی کاری صورت گرفته، مسلما از سرعت ساخت بازی کاسته شده و احتمالا همچنان تا انتشار بازی، زمان زیادی باقی مانده است.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید