12 مورد از حقایق سونیک که از آنها اطلاع نداشتید
رازهای جوجه تیغی آبی
سونیک (Sonic) یک جوجه تیغی محبوب و یکی از نمادینترین شخصیتهای تاریخ بازیهای ویدیویی است. در این مقاله برخی از جالبترین حقایق سونیک را بازگو میکنیم.
مجموعهی Sonic the Hedgehog یک اثر ژاپنی از استودیوی سگا (Sega) است که حول محور شخصیت سونیک، یک جوجه تیغی آبی جریان دارد. اولین بازی سونیک در سال 1991 برای کنسول سگا جنسیس منتشر شد تا با کنسول نینتدو و بازی ماریو (Mario) رقابت کند. موفقیت مجموعه سونیک به سگا کمک کرد تا در نسل چهار بازیهای ویدیوئی و اوایل دههی 1990 به یکی از برترین کمپانیهای آن دوران تبدیل شود. سونیک طی این سالها فراز و نشیب زیادی را تجربه کرد و بازیهای ویدیوئی و فیلمهای مختلفی از آن تولید شد.
با توجه به سطح محبوبیت سونیک، احتمالا خیلی چیزها در مورد این شخصیت میدانید. با این حال یک سری حقایق عجیب و جالب در مورد او وجود دارد که حتی سرسختترین طرفداران سونیک هم از آنها اطلاع ندارند. از الهامات عجیب و غریب گرفته، تا عشقی که هیچوقت فرصت دیدنش را نداشتیم و از بازی حذف شد. یک سری رازهای طلایی از سونیک در تاریخ وجود دارد که باید درمورد آنها بیشتر بدانید. در ادامه برخی از حقایق سونیک را به شما نشان میدهیم.
12: سونیک باید قادر به شنا کردن میبود
احتمالا همه شما میدانید که سونیک هیچوقت شنا نمیکند. البته او در بعضی از بازیها میتواند در آب، روی سطوح راه برود. اما میخواهید بدانید که این ضعف سونیک در شنا نکردن از کجا نشات میگیرد؟ یوجی ناکا (Yuji Naka) برنامه نویس ارشد بازی سونیک، بسیار در خلق شخصیت سونیک مشارکت داشت. او با خودش فکر میکرد که جوجه تیغیها توانایی شنا کردن ندارند. پس به این نتیجه رسید که شخصیت سونیک هم نباید شنا کند. در حالی که اتفاقا برعکس. جوجه تیغیها خیلی هم خوب شنا میکنند. اما متاسفانه سونیک دوست داشتنی ما، این قابلیت را ندارد. او حتی در مراحل شنا در بازی Mario and Sonic at the Olympic Games، جلیقهی نجات بر تن میکند!
11: سرعت زیاد او از اسپیدران الهام گرفته شد
هدف از ساخت بازی سونیک، رقابت با ماریو بود. اما یکی از حقایق جالب سونیک این است که یوجی ناکا برای طراحی این شخصیت از تجربیاتش در بازی ماریو استفاده میکرد.
یوجی ناکا آن زمان سعی داشت تا مرحلهی اول بازی ماریو، World 1-1 را در سریعترین زمان ممکن به اتمام برساند. همین موضوع باعث ایجاد ایدهی خلق جوجه تیغی پرسرعت ما شد. چه کسی فکرش را میکرد که سرعت ماریو باعث شود تا پرسرعتترین موجود دنیا یعنی سونیک، خلق شود؟
10: سونیک بدون خواب، توانایی دویدن را ندارد
از دیگر حقایق سونیک میتوان به نیاز او به خواب اشاره کرد. در واقع این شخصیت حداقل به هشت ساعت خواب نیاز دارد. وگرنه توانایی دویدن را از دست میدهد. در دوران قدیم در کارتون Adventures of Sonic the Hedgehog، سونیک در انتهای هر اپیزود صحبت میکرد و بچهها را با درسهای زندگی، نصیحت میکرد. سونیک همیشه هوای ما را داشت و به ما یادآوری کرد که یک خواب خوب در شب، پایه و اساس سلامتی است. صدایت را به طور واضح شنیدیم، سونیک. خیالت راحت.
9: او یک دوست دختر انسان داشت
یکی از حقایق سونیک این است که نائوتو اوشیما (Naoto Oshima) در اوایل توسعه بازی Sonic the Hedgehog، یک دوست دختر با نام مدونا (Madonna) برای سونیک طراحی کرد. او قد بلند بود و با موهای بلوند و هیکل ساعت شنی، بسیار به جسیکا خرگوشه (Jessica Rabbit) شباهت داشت. اطلاعات زیادی در مورد این شخصیت موجود نیست. به غیر از اینکه میدانیم او قرار بود دوست دختر سونیک باشد و همه جا او را دنبال کند.
این شخصیت از بازی نهایی کنار گذاشته شد. دلایل مختلفی برای این تصمیم وجود داشت برای مثال این محتوا باید برای کودکان در کشورهای خارجی، نرمتر میشد. یا اینکه داستان نجات این دختر، بسیار به داستان بازی ماریو شباهت داشت. البته در نهایت در بازی Sonic the Hedgehog 2006، به دلایل نامشخصی یک دوست دختر انسانی به بازی راه پیدا کرد. اثری که جنجال زیادی به راه انداخت و بسیاری از افراد از آن به عنوان بدترین بازی در مجموعهی سونیک یاد میکنند.
8: نام کامل سونیک
یکی دیگر از حقایق سونیک از نسخهی کامیک Sonic the Hedgehog (بین سالهای 1993 تا 2017) میآید که ارزش بیان شدن را دارد. در این کامیکها، سونیک با اسم کامل Sonic Maurice The Hedgehog شناخته میشود. حتی یکی از نویسندههای سابق ادعا میکند که نام او، اولگیلوی (Olgilvie) است. تصور سونیک با نام اولگیلوی و نام میانی Murice میتواند بسیار خندهدار باشد. خوشبختانه این نامها هیچوقت به بازی راه نیافتند و ما صرفا او را با نام Sonic the Hedgehog میشناسیم.
7: او با نام آقای Needlemouse شناخته میشد
از دیگر حقایق سونیک میتوانیم به این اشاره کنیم که آقای نائوتو اوشیما در ابتدا هنگام خلق این شخصیت، به او اسم Mr.Needlemouse را داد. البته بعدا مشخص شد که چنین چیزی صحت ندارد و این فقط یک تصور غلط است. در واقع اوشیما در ابتدا نام او را Mr.Hedgehog گذاشت. اما طرفدران انگلیسی زبان آن را اشتباه ترجمه کردند و کنترل جوکها از دست خارج شد. در نهایت سازندگان برای انتخاب اسم او، میخواستند چیزی را انتخاب کنند که به سرعت مربوط باشد. بدین ترتیب اسم سونیک بهوجود آمد.
6: رنگ آبی موهای سونیک معنادار است
با توجه به اینکه شخصیت سونیک از ابتدا برای رقابت با ماریو خلق شد، شاید خیلیها فکر کنند که انتخاب رنگ آبی در شخصیت سونیک، صرفا برای تضاد با رنگ قرمز در ماریو است. اما این تمام ماجرا نیست. به گفتهی یوجی ناکا، رنگ آبی موهای سونیک بیانگر آرامش، اعتماد، و البته باحال بودن است.
این توضیحات منطقی به نظر میرسد. سونیک سالها با اشتیاق برای حفظ صلح، با اگمن (Eggman) میجنگد. از طرفی او باحالترین جوجه تیغیای است که میشناسیم.
5: سونیک تا حدودی از بابانوئل الهام گرفت
باور کنید یا نه، یکی از حقایق سونیک این است که برای طراحی او تا حدودی از بابانوئل الهام گرفته شد. در واقع کفشهای قرمز و سفید سونیک، از خود نیکلاس قدیس (Saint Nick) میآیند. در واقع سونیک ترکیبی از آدمهای مختلف است و به طرز عجیبی همهی آنها باعث شدند تا این جوجه تیغی آبی پر سرعت و باحال خلق شود. با این حال خوشحالیم که سونیک را با 28 سال حضور در دنیای بازیهای ویدیوئی در کنار خود داریم.
4: سونیک از زبالههای اتمی در جزیرهی کریسمس به وجود آمد
اگر الهام گیری از رنگ قرمز و سفید بابانوئل کافی نبود، باید بدانید که سونیک در جزیرهی کریسمس به دنیا آمد. شاید باورش سخت باشد ولی این موضوع ربطی به قضیهی بابانوئل ندارد. یکی از دیگر حقایق سونیک این است که او در یک جزیرهی واقعی در اقیانوس آرام با نام Kiritimati که با نام جزیرهی کریسمس هم شناخته میشود، به دنیا آمد. در دوران جنگ سرد، بریتانیا در این منطقه آزمایشهای هستهای انجام داد. برای همین هم حیوانات عجیبی مثل سونیک در این منطقه به وجود آمدند.
3: زبالههای هستهای باعث مرگ پدر او هستند
در هستهی اصلی داستان سونیک، چیزی که دیوید برایان گیلبرت (David Brian Gilbert) از آن به عنوان “Sonic Bible” یاد میکند، گفته میشود که پدر سونیک در یک حادثهی وحشتناک در نتیجهی زبالههای هستهای مرد. در دنیای سونیک، زبالههای هستهای نه تنها باعث خلق موجودات عجیبی مثل سونیک شد که یک جوجه تیغی است که با سرعت میدود و حتی حرف میزند، بلکه همین زبالهها دلیل مرگ پدر او هستند. این تراژدی از هر داستانی که تاکنون شنیدهاید، غمانگیزتر است.
2: الهام گیری شخصیت او از بیل کلینتون (Bill Clinton)
وقتی به مراحل طراحی اولیهی سونیک نگاه میکنیم، چیزهای مختلفی در خلق او تاثیرگذار بودند. با برگزاری مناظره ریاست جمهوری در سال 1992، همهی چشمها به بیل کلینتون بود. و یکی دیگر از حقایق سونیک این است که طراحی شخصیت او بسیار تحت تاثیر بیل کلینتون بود. بیل کلینتون عادت دارد که هرگز کار را نیمهکاره رها نمیکند و آن را انجام میدهد. نائوتو اوشیما همین رفتار را در سونیک پیاده کرد که او عادت دارد همهی کارها را بلافاصله انجام دهد و اجازه نمیدهد تا کاری از زیر دستش در برود. این ویژگی در طول این سالها همچنان با سونیک همراه است.
1: دکتر اگمن در ابتدا قرار بود یک قهرمان باشد
وقتی قرار شد تا یک شخصیت برای رقابت با ماریو خلق شود، یکی از ایدههای پیشنهادی، طراحی تئودور روزولت (Theodore Roosevelt) با پیژامه بود. با اینکه در نهایت جوجه تیغی به عنوان شخصیت اصلی انتخاب شد، اما این شخصیت هم که به حالت تخم مرغی در آمده بود، به دکتر اگمن تبدیل شد. خیلی نزدیک بود تا دکتر اگمن به قهرمان بازی تبدیل شود. اما حالا بیچاره دائما در حال نقشه کشیدن است که یکی پس از دیگری نقش بر آب میشوند. یکی دیگر از جزئیات جالب این است که اگمن به گونهای طراحی شد که در تضاد با سونیک باشد. نمادی از توسعه و ماشینآلات در مقابل روحیه آزاد و بیرونی سونیک. این مورد همچنین اشارهای به درگیری روزافزون بین محیط بانان و توسعه دهندگان دارد.
کدام یک از حقایق سونیک برای شما جالب تر بود؟ آیا با هیچکدام از این موارد آشنا بودید؟ فراموش نکنید که حتما نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید