مدیر کمپانی سازنده Starfield از روند ساخت آن میگوید
چالشهای تیم سازنده در هنگام طراحی و توسعه
تاد هاوارد مدیر کمپانی سازنده Starfield در بتسدا به تازگی از چالشهای تیم توسعه دهنده در روند ساخت عنوان مورد بحث گفته است.
اکنون که به زمان انتشار بسته گسترش دهنده بازی Starfield تحت عنوان Shattered Space نزدیک میشویم تاد هاوارد (Todd Howard) رئیس کمپانی بتسدا (Bethesda) که وظیفه کارگردانی عنوان مورد بحث را برعهده داشته در خصوص روند ساخت اثر علمی تخیلیشان گفتگویی با بفتا داشته است. هاوارد به چالشهایی اشاره داشت که تیم توسعه دهنده در هنگام ساخت بازی استارفیلد و ضرورت تکنولوژی تولید سیارهها رو به رو شده است. امری که بحثهای بسیاری در رابطه با آن در میان مخاطبین به وجود آمد.
مدیر کمپانی سازنده Starfield در این باره توضیح میدهد که “ما موارد بسیار اندکی را از بازیهای خودمان حذف میکنیم، به همین دلیل است که آنها به شکل قابل ملاحظهای بزرگ هستند. این موضوع واقعا به همهی اعضای تیم ارتباط دارد که خلاقیت فراوانی را درون بازی قرار میدهند. مشخصا همه چیز به من ارتباط ندارد و فکر میکنم این چیزی است که عناوین ما را ویژه میکند.”
“ما در هر قسمت از بازی خود را به جلو حرکت دادیم، اما بزرگترین چالش در ابتدا، اینگونه بود که چطور باید این سیارهها را تولید نماییم؟ آیا اصلا این ایده خوبی به شمار میرود؟ شاید اکنون اینگونه نباشد اما در گذر زمان ما آن را عملی خواهیم کرد. آیا اصلا میتوانیم یک سیاره تولید نماییم؟ و سپس هنگامی که بتوانیم همه آنها را تولید نماییم، شبیه سازی منظومه خورشید در اطراف شما چیزی بوده که موجب هیجان انگیز بودن آن میشود.”
“چالش فنی در رابطه با عملی کردن آن وجود دارد و سپس چالشی در بخش طراحی این ایده وجود دارد. چگونه چنین ساختاری میتواند دقیقه به دقیقه و پس از آن در هر ساعت برای شخصی که بازی را تجربه میکند، مهیج و لذتبخش باشد؟”
با این حال تیم سازنده در خصوص طراحی صورت گرفته در اثر جدیدشان مشکوک بوده و مطمئن نبودند که طرفداران آنها چه واکنشی به استارفیلد نشان میدهند. در آگوست 2023 بود که شخص هاوارد اظهار کرده بود تمامی مخاطبین از اثر جدید آنها به مانند عناوین قبلی استقبال نخواهند کرد زیرا تفاوتهای قابل توجهی با عناوین قبلی خواهد داشت.
با این حال سازندگان پس از انتشار بازی نیز به این مسئله اشاره داشتند که آنها از بازخوردهای ارائه شده، متوجه شدهاند که این بازی، دقیقا همان چیزی نبوده که همهی مخاطبین به عنوان ساخته جدید بتسدا از آن انتظار داشته باشند و به نوعی همان اسکایریم در فضا به شمار نمیرود. حال آن که سازندگان معتقد هستند این موضوع چیزی است که سبب میشود ساخته آن، اثری متمایز باشد و یک اثر علمی تخیلی از دید بتسدا، چیزی بوده که استارفیلد ارائه میکند و هر مجموعه باید ماهیت مستقل خود را داشته باشد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید