گیم پلی بازی Tomb Raider: Ascension را در بیست و پنجمین سالگرد این سری تماشا کنید!
لارا در جهانی ترسناک
به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد عرضه سری بازیهای Tomb Raider، سازندگان ویدیو تازهای از پروژه کنسل شده بازی Tomb Raider: Ascension را منتشر کردهاند که گیم پلی و همچنین تصاویری از لوگوهای در نظر گرفته شده برای آن را نشان میدهد.
بیست و پنج سال از عرضه اولین نسخه از سری بازی Tomb Raider میگذرد و قاعدتا سازندگان برای آن برنامههای ویژهای خواهند داشت! برای مثال دیدیم که در فصل Primal بازی Fortnite اسکین لارا کرافت (Lara Croft) به علاوه Emote مخصوص آن که انجام حرکات ژیمناستیک بود، به سیزن پس این عنوان اضافه شدند. اما چیزی که بیشتر از هر مورد دیگری میتواند برای طرفداران این فرنچایز جالب باشد، فهمیدن برخی اطلاعات از پروژهای است که در سال ۲۰۱۳ کنسل شد؛ بازی متفاوتی تحت عنوان Tomb Raider: Ascension که لارا کرافت را در دنیایی تاریک قرار میداد. در ابتدا قرار بود که این بازی نقش یک پل برای ریبوت سال ۲۰۱۳ استودیو کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics) را بازی کند. به نحوی که داستان عناوین قدیمی و ریبوت به واسطه Ascension به یکدیگر مربوط شده و روایت همانطور که باید و شاید ادامه پیدا میکرد. با این حال طبق تصمیم سازندگان، این پروژه به کلی کنسل شد تا از باقیمانده آن برای ساخت یک ریبوت استفاده شود.
طبق اعلام رسمی، این بازی قرار بود تا ترس و همچنین المان اصلی دوام آوردن در محیطی پر از دشمن را مبنای کار قرار دهد. با این حال، همین عناصر را میتوان در نسخه ریبوت هم مشاهده کرد که یعنی Ascension نقش پایه برای عنوان سال ۲۰۱۳ Tomb Raider را داشته است. همچنین اگر به ویدیو گیم پلی فوق دقت کنید، بسیاری از جزئیات آن شبیه به همان نسخه ریبوت هستند. مدل راه رفتن، سلاح تیر و کمان و حتی جاخالی دادنهای لارا کرافت در این طراحی اولیه، پایه کار برای نهاییسازی در ریبوت بودهاند. با این وجود، به نظر میرسد که تصمیم سازندگان برای کنسل کردن Ascension بسیار به جا و تاثیرگذار بوده است؛ چراکه اگر به خاطر داشته باشید، عنوان Tomb Raider در سال ۲۰۱۳ نمرات خوبی را دریافت کرده و با استقبال بینظیر طرفداران مواجه شد تا دو دنباله Rise of The Tomb Raider و Shadow of The Tomb Raider نیز برای آن در نظر گرفته شود.
لوگو و طراحیهای بازی Tomb Raider: Ascension
جدای از ویدیو گیم پلی، اسکوئر انیکس (Square Enix) همچنین کلیپ دیگری را هم از بازی کنسل شده خود منتشر کرده که در آن میتوانید برخی تصاویر از کاور Tomb Raider: Ascension برای کنسولهای پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 را مشاهده کنید. با این حال جالب است که برخی از این تصاویر نیز برای عنوان ریبوت استفاده شده بودند. همچنین روی این کلیپ یک صداگذاری از شخصیت لارا کرافت نیز گذاشته شده که درباره هویت خود صحبت میکند؛ طوری که او با ترس، خونریزی، ضعف و شکست آشنایی دارد، اما پیش از هرچیز یک بازمانده است!
با این حال شاید مهمترین بخش درباره Ascension داستان آن باشد؛ جایی که لارا کرافت داخل یک جزیره پر از موجودات شیطانی گیر افتاده و به سبکی Silent Hill مانند باید از دست آنها فرار کند! در واقع این بازی قرار بود مانند Resident Evil ساخته شود و حتی در آن یک دختر بچه به نام ایزومی (Izumi) شما را همراهی میکرد (یا برعکس، چراکه باید در بدترین شرایط مراقب او میبودید!). با این حساب، بعید نیست که همین مورد خود باعث کنسل شدن این پروژه باشد، چراکه سری Tomb Raider سبک خاصی دارند که راه متفاوتی را با عناوین ترسناکی مانند Silent Hill و Resident Evil طی میکند. به هر حال عنوان سال ۲۰۱۳ به اندازه کافی با موفقیت همراه بود و اینکه پروژه Ascension کنسل شده، تغییر چندانی را ایجاد نمیکند. اما این بحث زمانی جالب میشود که بدانید سازندگان هنوز هم به فکر ساختن یک نسخه متصل کننده داستان اصلی و ریبوت هستند!
استودیو کریستال داینامیکس وظیفه ساخت عناوین بعدی سری را دارد و سال گذشته اعلام کرده بود که ظاهرا هنوز کار ما با لارا کرافت تمام نشده است! بلکه سازندگان تصمیم گرفتهاند تا داستان عنوان بعدی را درباره اتفاقات بین سری ریبوت و اصلی بسازند تا روایت آنها به یکدیگر مرتبط شود. اما آیا این ایده میتواند موفقیت سال ۲۰۱۳ را تکرار کند؟
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید