هیجان سازندگان برای نمایش آینده سری Tomb Raider
داستان بازی وارد سطح جدیدی میشود
مدیرعامل استودیوی کریستال داینامیکس مدعی است که تیم سازنده برای نمایش آینده سری Tomb Raider حسابی هیجانزده است.
بدون تردید، سری توم ریدر یکی از قدیمیترین و صدالبته محبوبترین آثار صنعت بازیهای ویدیویی به شمار میرود که ریبوت آن در سال ۲۰۱۳ میلادی توسط شرکت سرشناس اسکوئر انیکس روانه بازار شد تا فصل جدیدی را برای ماجراجوییهای لارا کرافت رقم بزند.
بعد از اتمام سه گانه توم ریدر، اواسط فروردین امسال بود که استودیوی کریستال داینامیکس رسما از ساخت بازی جدید Tomb Raider خبر داد. برخلاف عناوین قبلی مجموعه که همگی به کمک موتور Foundation Engine ساخته شده بودند، این عنوان با استفاده از موتور قدرتمند و جدید آنریل انجین ۵ در دست توسعه قرار دارد که به گفته تیم سازنده، ظاهرا از نظر کیفیت بصری و حتی گیمپلی با پیشرفتهای زیاد و قابل توجهی روبهرو خواهد بود.
در همین راستا، فیل راجرز، مدیرعامل استودیو کریستال داینامیکس، چندی پیش در جریان جلسه ارائه گزارش مالی سه ماهه اخیر شرکت امبریسر گروپ اعلام کرد که استفاده از آنریل انجین ۵ این امکان را برای سازندگان فراهم میکند تا روایت داستان سری توم ریدر را به سطح جدیدی برسانند. از طرفی، او اشاره کرد که همکاری با شرکت اپیک گیمز برای توسعه این فرنچایز در نهایت به نفع بازیکنان و مجموعه خواهد بود.
فیل راجرز در این زمینه میگوید:
موتور آنریل انجین ۵ به معنای واقعی کلمه به ما این اجازه را میدهد تا روایت داستان را به سطح جدیدی برسانیم. از نظر ما، این به معنی ایجاد یک رابطه عمیق برای آینده فرنچایز توم ریدر به عنوان یک نام محبوب در دنیای سرگرمی است. همکاری ما با اپیک گیمز و همچنین استفاده از آنریل انجین ۵ به عنوان بخشی از ابزار سازنده را برایمان فراهم میکند تا روایت داستان را به سطح بعدی برسانیم.
در خلال این جلسه، مدیرعامل استودیوی کریستال داینامیکس اعلام کرد که در سال آینده میلادی اطلاعات بیشتری از آینده سری Tomb Raider به اشتراک میگذارد. بر اساس اظهارات او، به نظر میرسد که تیم توسعهدهنده برنامههای متعددی را برای مجموعه در نظر گرفته و برای نمایش آنها، هیجانزده است.
فیل راجرز در این خصوص توضیح میدهد:
ما تاکنون اطلاعاتی درباره برنامههای توسعه این مجموعه ارائه نکردیم. با این حال، تیم سازنده حسابی هیجانزده است تا در سال آینده میلادی جزئیات بیشتری از این فرنچایز به اشتراک بگذارد.
گفتنی است که بازی جدید توم ریدر هنوز تاریخی برای انتشار ندارد و چه بسا جزئیاتی از داستان، گیمپلی و حتی نام بازی در دسترس نیست. بر اساس اظهارات فوق، به نظر میرسد که این عنوان در سال آتی برای نخستین بار به نمایش گذاشته خواهد شد. طبق برخی از گمانهزنیها، تیم توسعهدهنده به دنبال خلق اثری است تا یک جمعبندی کلی بر سهگانه ریبوت فرنچایز داشته باشد.
شرکت امبریسر گروپ به تازگی با پرداخت ۳۰۰ میلیون دلار، بخش غربی استودیوهای اسکوئر انیکس را خریداری کرد که در پی این معامله، مالکیت کریستال داینامیکس، ایداس مونترال و اسکوئر انیکس مونترال به همراه ۵۰ بازی مختلف نظیر سری توم ریدر در اختیار امبریسر گروپ قرار گرفت. به علاوه، به دنبال این خرید، کریستال داینامیکس نیز کنترل مجموعه Tomb Raider را به دست گرفت و در حال حاضر حق امتیاز و انتشار آن را در دست دارد.
ذکر این نکته مهم است که بازی جدید توم ریدر تنها پروژه در دست ساخت استودیوی کریستال داینامیکس نیست. اگر اخبار بازیها را در رسانه سرگرمی دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که استودیو تازه تاسیس مایکروسافت به نام The Initiative با همکاری کریستال داینامیکس مشغول ساخت ریبوت بازی Perfect Dark است. البته، گزارشها نشان میدهد که به خاطر یک سری اختلاف نظرها، وظیفه توسعه بازی به کلی به کریستال داینامیکس محول شده است.
در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با آینده سری Tomb Raider چیست؟ به نظر شما، آیا استودیوی کریستال داینامیکس با همکاری شرکت امبریسر گروپ میتواند بار دیگر نام لارا کرافت را بر سر زبانها بیاندازد؟ شما چه انتظارهایی از آثار بعدی این سری دارید؟ فراموش نکنید که نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه سرگرمی به اشتراک بگذارید.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید