سازندگان اطلاعات بیشتری درباره بازی Assassin’s Creed Mirage ارائه دادند
حضور صداپیشگان و داستانهای ایرانی
در رویداد یوبی سافت فوروارد (Ubisoft Forward) که به تازگی برگزار شد اولین نگاه به بازی ماجراجویی جدید Assassin’s Creed Mirage که در سال آینده منتشر میشود، ارائه شد. اگرچه طرفداران همچنان منتظر چشم انداز بیشتری از گیم پلی هستند و هنوز تاریخ انتشاری قطعیتر از سال ۲۰۲۳ وجود ندارد.
با این حال، اکنون در مورد عنوان جدید اساسینز کرید اطلاعات خیلی بیشتری از شایعات پیشین در دسترس است. شایعات و موارد فاش شدهای که در سال جاری در سراسر فضای مجازی پخش شده بودند و یا از طریق خود یوبیسافت به دست طرفداران رسیده بودند.
داستان قسمت جدید اساسینز کرید با نام Mirage یا سراب در بغداد و در سال ۸۶۱ اتفاق میافتد. روایت این بازی در زمانی که شهر دوران طلایی خود را پشت سر میگذاشت و یک چهارراه تجاری و فرهنگی بزرگ به حساب میآید، آغازمیشود. در این شهر شهروندان از فرهنگها و نژادهای مختلفی هستند، چیزی که برای طراحی نقشها و شخصیتهای غیرقابل بازی یک عنصر عالی به شمار میرود. البته شخصیت اصلی بازی خود یک قاتل زبردست به نام بسیم ابن اسحاق است.
هنگامی که بازی شروع میشود، ما با بسیم چندین دهه قبل از سفرش به انگلیس و ورود به داستان بازی Assassin’s Creed Valhalla در سال ۲۰۲۰، آشنا می شویم. اما در خیابانهای بغداد، ماجراجوییهای بسیم به عنوان یک دزد خرده پا شروع میشود که کم کم توجه پنهانها (The Hidden Ones) را به خود جلب میکند.
با اینکه اطلاعات به دست آمده زیاد نیستند اما میدانیم که در داستان بازی Assassin’s Creed Mirage طرفداران در نقش بسیم بازی میکنند، در روند بازی پیشرفت میکنند و از رتبهبندی اساسینهای اولیه رد میشوند و همچنین در راه خود با گروه Order of the Ancients مواجه میشوند. گروهی که پس از قسمت والهالا به گروه تمپلارها (Templars) تبدیل میشوند.
شهر بغداد یک داستان خطی را بر روی چندین منطقه شهری متمایز ارائه میدهد که همه آنها شبیه اساسینز کرید کلاسیک به نظر میرسند اما همچنین قلعه کوهستانی الموت که بسیم در آن آموزش میبیند را هم شامل میشود. موضوعی که بسیار از شهر مصیاف (Masayaf) در قسمت اول الهام گرفته است. در این قلعه بسیم با احاطه ردههای بالای گروه پنهانها و همچنین کسانی که از شیوه زندگی این گروه حمایت می کنند، در نهایت به عنوان یکی از اعضای گروه مورد استقبال قرار میگیرد.
یکی از این متحدان، مربی بسیم، روشن است، برده سابق پارسی که طی سالها تمرین و ریاضت به یک قاتل حرفهای تبدیل شده است. صداپیشه این شخصیت شهره آغداشلو خواهد بود، که بسیاری صدا و نقش او را در مجموعههای تلوزیونی محبوبی مانند The Expanse، Arcane، Destiny و Mass Effect شنیده و دیدهاند. اما همه چیز آنطور که به نظر میرسد نیست. افشاگری رویداد اخیر برای بازی، شخصیتهایی را نیز نشان داد که ممکن است بیشتر از آنچه که به نظر میرسند مهم باشند، هرکسی که قسمت والهالا را بازی کرده باشد میداند که خود بسیم هم رازهای بزرگتری دارد. اسرار بزرگی که ممکن است طرفدران با شروع بازی سراب هنوز کاملاً از آنها آگاه نباشد.
سارا بولیو (Sarah Beaulieu)، کارگردان بخش روایی بازی، درباره آنچه که از این قسمت میتوان انتظار داشت گفته است که محدوده و قلمرو بازی در حد قسمتهای Rogue یا Revelations این فرنچایز است. او همچنین اضافه کرد که تیم طراحان میخواستهاند تا از نظر ساختار داستانی به آنچه در بازیهای اولیه اساسینز اجرا شده است بازگردند. به این معنی که احتمالا داستان خطی خواهد بود و شامل یک نقطه شروع و یک پایان میشود که خود تکامل شخصیت اصلی را تشکیل میدهند. این خبر احتمالاً برای کسانی که به دلیل کمپینهای طولانی Valhalla و Odyssey و صدها ساعت گیم پلی هرگز موفق به تکمیل بازی نشدند، آرامش بخش باشد.
البته کوتاه بودن بازی Assassin’s Creed Mirage به داستان آن محدود نمیشود. پروسه معرفی، ارائه اخبار و تریلر این بازی همگی در زمان کوتاهتری نسبت به قسمتهای دیگر این مجموعه اتفاق افتادند، چرا که پروژه ساخت آن به عنوان توسعه و دنبالهای برای قسمت والهالا بود و در آغاز به عنوان بخشی از برنامه توسعه آن قسمت پس از عرضه محسوب میشد. حتی یکی از توسعه دهندگان در مصاحبهای گفته است که برای گسترش قلمروهای درون بازی تنها به یک هفته نیاز داشتهاند.
مدیر هنری این پروژه ژان لوک سالا (Jean-Luc Sala) در این مورد اضافه کرد که سراب قرار بود تنها به عنوان یک بسته الحاقی و در چیزی حدود چهار یا پنج هفته طراحی و عرضه شود اما اعضای تیم تصمیم گرفتند که بغداد را به شکل کامل و تمام عیارتری ارائه کنند. سارا بولیو نیز درباره این تصمیم گفته است که سازندگان میخواستند یک بازی کامل بسازند و بیشتر روی داستان آن تمرکز کنند.
در دورهای که سری اساسینز کرید پانزدهمین سالگرد خود را جشن میگیرد، خود قسمت سراب نیز به عنوان جشنی برای ریشههای این فرنچایز و فرصتی برای بازبینی مقیاس و موقعیت خاورمیانهای ریشههای آن محسوب میشود. گیم پلی سراب نیز به ریشههای خود در سبک اولیه تکنیکهای مخفی شدن و از بین بردن دشمنان برگشته است. البته با افزودن گزینههای انتخابی مانند حضور همدم عقاب بازیکن از قسمتهای قبلی.
ابزارهایی مانند مینها و دارتها در کنار نوآوریهای جدید مانند توانایی کاهش سرعت و علامت گذاری اهداف برای انجام چندین ترور مخفیانه برای استفاده در دسترس خواهند بود. دشمنان نیز مهارتهای جدیدی دارند، مانند توانایی هدف قرار دادن و خارج کردن عقاب همراه از بازی. حرکات پارکور سراب با چرخش در گوشههای برگشتی و پرش از میلهها، کانون پیشرفتها بوده است. و در نهایت، طرفداران خوشحال خواهند شد اگر بدانند که ماموریتهای ترور اصلی بازی شامل گیم پلی «جعبه سیاه» سری خواهد بود. جایی که راهها و فرصتهای متعددی در کمین هستند تا مسیری را برای رسیدن به هدف به شما ارائه دهند.
به علاوه فضای بغداد نیز در حال توسعه است تا زمینه حرکات پارکور بیشتری را برای بازیکنان فراهم کند و بازگشتی به ماجراهای قدیمیتر شهرباشد. اگرچه بازیکنان در قسمت والهالا تجربه گشت و گذار در شهرهای بزرگ را از دست دادند، اما قسمت جدید برای پارکور بهینه شده است، و آنچه که برای پریدن از پشت بام به پشت بام نیاز است در دست طراحی قرار دارد. اما آیا جمعیت شخصیتهای غیرقابل بازی، مانند آنچه در مقیاس اتحاد انقلاب فرانسه وجود داشت، نیز برمیگردند؟ لوک سالا در پاسخ به این سوال گفت که فناوری و ظاهر شخصیتهای بازی بهینه سازی شدهاند و تیم سازندگان میتوانند نقشهای زیادی را تولید کنند، اما زمانی که ازدحام جمعیت زیاد باشد بازی خسته کننده میشود بنابراین ما در حال حاضر سعی میکنیم تعادلی را در آن برقرار کنیم.
مجموعه اساسینز کرید همیشه حقایق تاریخی را با علامت تجاری این سری یعنی درهم آمیختن افسانهها و داستانهای علمی تخیلی متعادل کرده است و به نظر میرسد یک شخصیت مرموز که در پایان تریلر اخیر سراب مشاهده شد، تاییدی برای ادامه این روند باشد. سارا بولیو تأیید کرد که موجودی که در این صحنه پس از تروری که بسیم انجام میدهد ظاهر میشود در واقع یک جن است. به گفته او آنچه در تریلر دیده شد، یک موجود شناخته شده در خاورمیانه است. چیزی که بسیم مرتباً میبیند و بخشی از سفر او و کلید تکامل او به عنوان یک شخصیت اصلی نیز به شمار میرود.
کسانی که والهالا را بازی کرده و به پایان رساندهاند، احتمالاً ایدهای خواهند داشت که این تصور از یک جن در نهایت ممکن است به چه چیزی ختم شود. از قول سازندگان این جن بخشی از داستان بسیم است که در نام بازی نیز منعکس شده است. سراب هم به محیط بیرونی و هم تضاد و کشمکش درونی شخصیت اصلی که در عنوان بازی نیز تجسم یافته است اشاره میکند.
اگر صحبت از پرداختن به چیزهای غیرتاریخی باشد، طرفداران احتمالاً در صورت خرید نسخه Collector’s Case بازی سراب، که هنوز قیمتی برای آن مشخص نشده است اما گران به نظر میرسد، یک کراس اوور از شاهزاده ایران (Prince of Persia) را مشاهده کردهاند. در این نسخه بازیکنان میتوانید بستهای از موارد تزئینی از جمله یک اسکین شاهزاده پارسی برای بسیم و همچنین برای عقاب و اسب دریافت کنند. و در عین حال، با پیشسفارش بازی، مرحله اضافی چهل دزد (Forty Thieves) به بازیکنان پاداش داده میشود.
به گفته سازندگان ریشههای تاریخچه اساسینز کرید از بازی شاهزاده ایران گرفته شده بود و با الهام از آن به بازی جدیدی ساخته شد که Assassin’s Creed 1 بود. بنابراین این کراس اوور یک نوع ادای احترام و ادای دین به این فرنچایز است. البته به این معنی نیست که سازندگان اجازه دارند یا قرار است هر اخباری را که از بازی شاهزاده ایران در راه است را اعلام کنند. بلکه هدف آنها از این کراس اوور تنها ادای احترام به سالگرد و ریشههای خود بوده است.
بسیاری از شایعات اولیه پروژه سراب آن را بازسازی احتمالی Assassin’s Creed 1 میدانستند. اگرچه زمزمهها همچنان ادامه دارد که یوبی سافت قصد دارد از سراب به عنوان راهی برای انتشار مجدد نسخه جدید stabathon اصلی خود استفاده کند تا طرفداران را مشغول نگه دارد. در این مورد، مدیر گرافیکی پروژه با اطمینان ریمستر بودن این قسمت را رد کرد و اضافه کرد بازسازیای از قسمت اول در کار نخواهد بود، حداقل نه از تیم او.
دو پروژه پرفروش اخیر اساسینز کرید که اکنون در حال توسعه هستند ستارههای رویداد یوبی سافت فوروارد بودند. نسخه Codename Red اساسینز کرید در ژاپن فئودالی روایت می شود، در حالی که به نظر میرسد Codename Hexe از جادوگریهای اروپایی الهام گرفته شده باشد. البته قبل از همه این پروژههای متنوع و جدید طرفداران منتظر بازی Assassin’s Creed Mirage سال آینده هستند.
نظر شما درباره قسمت جدید اساسینز کرید چیست؟ آیا بازگشت به ریشههای فرنچایز در این قسمت کار درستی بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید