چرا بازیهای یوبیسافت با استفاده از موتور آنریل انجین ۵ ساخته نمیشوند؟
حفظ آزادی عمل
در حالی که بسیاری از توسعهدهندگان بزرگ و سرشناس برای ساخت بازیها از موتور آنریل انجین ۵ استفاده میکنند، اما شرکت یوبیسافت تمایلی به استفاده از این موتور ندارد.
موتور آنریل انجین ۵ برای نخستین بار در سال ۲۰۲۲ میلادی به عمومی برای توسعهدهندگان عرضه شد. در حالی که این موتور از نظر خلق بافتها، انعکاس نورها، سایهها و به طور کلی، جلوههای بصری خیرهکننده و واقعگرایانه عملکرد فوقالعادهای دارد، اما در زمینه فنی با یک سری مشکلات متعدد دست و پنجه نرم میکند.
در این میان، در حالی که بسیاری از بازیسازها عناوین جدید خود را با استفاده از این موتور میسازند، اما شرکت یوبیسافت از معدود بازیسازهایی است که همچنان از موتور اختصاصی خود به نام AnvilNext استفاده میکند و برخلاف انتظارها، تمایلی نیز به استفاده از این موتور در بازیهای خود ندارد.
پیر فورتین، معمار فنی شرکت یوبیسافت، به تازگی در گفتوگویی توضیحاتی از علت عدم استفاده از Unreal Engine 5 در ساخت بازی اساسینز کرید شدوز سخن گفته است. به گفته او، در صورتی که این شرکت فناوری خود را کنترل و مدیریت نکند، نمیتواند آن آزادی هنری مورد نظر خود را برای تیم سازنده فراهم کند.
در ادامه این صحبتها، فورتین خاطرنشان کرد که شرکت یوبیسافت برخلاف دیگر بازیسازها و ناشرها، رویکرد متفاوتی برای ساخت بازیهای خود دارد. بر اساس اظهارات او، این شرکت از استودیوهای مختلف خود برای بهینهسازی و نوآوری بازیهای خود کمک میگیرد و برای تحقق اهداف و ساخت بازیها، موتور داخلی آنها بهترین گزینه است.
لازم به ذکر است که بازی مورد انتظار Assassin’s Creed Shadows بعد از چند ماه تاخیر، قرار است در تاریخ ۱۴ فوریه سال ۲۰۲۵ میلادی (۲۶ بهمن ماه پیشرو) برای ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، پلی استیشن ۵ و کامپیوتر منتشر شود. گفته شده که علت این تاخیر، صرفا بهینهسازی و پولیش بازی بوده و در مجموع روند ساخت آن تکمیل شده است.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید