سازندگان Until Dawn در حال گفتوگو درباره ویژگیهای کنترلر پلیاستیشن 5 هستند
رایزنیها همچنان ادامه دارد
با استناد به گفتههای مدیر عامل استودیوی سوپرمسیو گیمز (Supermassive Games)، سازندگان بازی Until Dawn همچنان درباره ویژگیهای کنترلر پلیاستیشن 5 در حال گفتوگو با شرکت ژاپنی سونی هستند.
چند روزی است که از معرفی رسمی کنترلر پلیاستیشن 5 میگذرد. کنترلری که این بار برخلاف سنتهای همیشگی شرکت سونی، طراحی کاملا متفاوتی نسبت به دستههای قبلی کنسولهای پلیاستیشن دارد و جدا از بحث شکل ظاهری، به ویژگیهای نوینی همچون قابلیت بازخورد لمسی یا همان هپتیک (Haptic) و تریگرهای تطبیقی نیز مجهز شده است. در این میان، تا به امروز چند تن از افراد شناخته شدهی صنعت بازیهای ویدیویی مانند رئیس شرکت بتزدا و مدیر سابق ایکسباکس نظرهای شخصی خود در رابطه با دستهی PS5 را با هواداران و بازیکنان به اشتراک گذاشتند که هر یک به نوعی به تمجید و تشویق از طراحی جالب و جدید آن پرداخته است.
در همین راستا، چندی پیش آقای پیت ساموئلز (Pete Samuels)، مدیر عامل استودیوی سوپرمسیو گیمز، در مصاحبه با وبسایت معروف GameReactor رسما اعلام کرد که سازندگان بازی Until Dawn در خصوص ویژگیهای دوالسنس (DualSense) کنسول پلیاستیشن 5 گفتوگوهایی با شرکت سونی داشتهاند و چه بسا این رایزنیها حتی پس از معرفی کنترلر همچنان ادامه دارد. به گفتهی رئیس ارشد سوپرمسیو گیمز، هرچه بیشتر احساسات شخصیتهای بازی از طریق کنترلر به کاربر القا شود، حس همبستگی کاراکتر بازی و بازیکن بیشتر شده و این موضوع بیش از پیش تجربهی بازیها را لذتبخشتر میکند.
آقای پیت ساموئلز در اینباره میگوید:
در خصوص ویژگیهای لمسی کنترلر باید عرض کنم که به نظر من، هرچه بیشتر بتوانیم احساساتی را که انتظار داریم شخصیتهای بازی تجربه کنند، به صورت مستقیم به بازیکن منتقل کنیم، یک حس دلبستگی بسیار خوبی میان کاراکتر و بازیکن ایجاد خواهد شد. پیشتر، ما زمانی که بازی خود یعنی Until Dawn را برای هدستهای واقعیت مجازی میساختیم، یک سری دستورهای صوتی در آن تعبیه کردیم، چرا که زاویهی دید به صورت اول شخص بود و اینکه به راحتی بتوانید انتخابها و تصمیمهایتان را با صدا انجام دهید، کاملا منطقی به نظر میرسید. اما در صورتی که زاویهی دید شما به صورت سوم شخص باشد، این موضوع غیرمعقول خواهد بود. در هر حال، ما در خصوص یک سری کارهایی که ممکن است خواهان انجام آنها باشیم، همچنان در حال گفتوگو و رایزنی هستیم؛ کارهایی که پس از مشاهدهی معرفی کنترلر دوالسنس، شاید در تلاش پیادهسازی آن در بازیهای خود باشیم.
در این میان، بد نیست اشاره کنم که در ماه آگوست سال گذشته میلادی، استودیوی سوپرمسیو گیمز رسما اعلام کرد که روی قسمت بعدی مجموعهی The Dark Pictures تحت عنوان Little Hope مشغول به کار است. این بازی که در تاریخ نامشخصی از تابستان سال جاری راهی سه پلتفرم ایکسباکس وان، پلیاستیشن 4 و رایانههای شخصی میشود، به همراه کاراکترهای جدید، ماجراجوییهای چهار جوان دانشجو به همراه استادشان را روایت میکند. گفتنی است که چند روز پیش شاهد انتشار دومین تریلر از بازی بودیم که وحشت عصر شکار جادوگران را به تصویر میکشد.
در ادامه، مدیر عامل سوپرمسیو گیمز در رابطه با هدف استودیوی خود و همچنین نسل بعدی کنسولهای بازی اعلام کرد که کنسولهای جدید همواره هیجانانگیز بوده و اعضای این کمپانی با خلق عناوین و تجربههای مختلف، به دنبال جذب مخاطبان فیلمها و تلویزیون به صنعت بازیهای ویدیویی هستند تا این جامعه هرچه بیشتر گسترش یابد. در آخر، او اشاره کرد که سالهای آتی، شاهد اتفاقات هیجانانگیزی در این صنعت خواهیم بود. پیت ساموئلز در این زمینه توضیح میدهد:
نسل جدید کنسولها همیشه هیجانانگیز است. از طرفی، این روزها پلتفرمهای استریم محور نیز به شدت هیجانانگیز هستند، چرا که تمامی آنها سعی میکنند تا جامعهی بازیکنان را گسترش دهند. ما بر این باور هستیم آنچه که تولید میکنیم و یا نوع تجربهای که خلق میکنیم، در واقع به نوعی همین نقش را ایفا میکند و آنهایی که مشغول تماشای فیلم و تلویزیون هستند را به دنیای خودمان یعنی بازیهای ویدیویی سوق میدهیم. طی یکی دو سال آینده اتفاقهای هیجانانگیزی رخ خواهد داد!
لازم به ذکر است که با استناد به آخرین بیانیهی دو شرکت مایکروسافت و سونی، کنسولهای جدید ایکسباکس سری ایکس و پلیاستیشن 5 در تعطیلات کریسمس سال جاری میلادی روانه بازار خواهند شد. با این حال، همانطور که اطلاع دارید، همهگیری ویروس مرگبار کرونا فعالیت بسیاری از کمپانیها در سراسر جهان را مختل کرده و چه بسا بسیاری از شرکتهای معروف از جمله مایکروسافت، بانجی، یوبیسافت و حتی سونی را به تعطیلی کشانده است. از این رو، به نظر میرسد که این بیماری به احتمال قوی عرضهی دو کنسول نسل بعدی را به سال ۲۰۲۱ میلادی موکول کند. البته، دیگر گزارش منتشر شده نشان میدهد که چشمبادامیها به خاطر مشکلات ایجاد شده و کمبود قطعات در پی این ویروس، به مراتب تعداد کمتری از دستگاه جدید خود را به بازار عرضه میکند؛ موضوعی که یقینا در قیمت نهایی آن تاثیر قابل توجهی خواهد گذاشت.
در پایان این خبر، دیدگاه شما در خصوص گفتههای مدیر عامل استودیوی سوپرمسیو گیمز و گفتوگوهای سازندگان بازی Until Dawn چیست؟ به نظر شما، چه قابلیتهای جدیدی برای انتقال هرچه بیشتر احساسات کاراکتر به بازیکن به بازیها اضافه خواهد شد؟ نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه سرگرمی در میان بگذارید.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید