1%
  • 0/10

خالق مجموعه Yakuza شرکت سگا را بابت ریسک در ساخت آثار مختلف تحسین می‌کند

خروج از فرمول کلی یاکوزا با آثار جدید پیش‌رو

خالق مجموعه Yakuza شرکت سگا را بابت ریسک در ساخت آثار مختلف تحسین می‌کند ۰ ۰۹ دی ۱۴۰۳ اخبار بازی کپی لینک
خالق مجموعه Yakuza

خالق مجموعه Yakuza شرکت سگا را به واسطه عدم انجام سرمایه‌گذاری صرف روی پروژه‌های مطمئن و تمایل به ریسک و پذیرش احتمال شکست تحسین کرده است.

بدون شک یکی از موفق‌ترین کمپانی‌های سال 2024 در صنعت ویدئوگیم، شرکت سگا (Sega) بوده که دلیل عمده موفقیت‌شان نیز به مجموعه بازی Like a Dragon و یا همان Yakuza و استودیو توسعه دهنده آن یعنی ریو گا گوتوکو (Ryu Ga Gotoku) ارتباط دارد. استودیویی که اکنون کارگردانش به تحسین رویکرد در پیش گرفته شده توسط شرکت سگا پرداخته که حاضر به انجام ریسک برای ساخت آثار مختلف کرده است.

در گفتگویی با نشریه ژاپنی فامیتسو که توسط وبسایت Automation به انگلیسی ترجمه شده، ماسایوشی یوکویاما (Masayoshi Yokoyama) خالق مجموعه Yakuza و کارگردان استودیو ریو گا گوتوکو به صحبت درباره موفقیت پروژه‌های این کمپانی در سال 2024 پرداخت که شامل بازی Like a Dragon: Infinite Wealth شده و هم‌چنین استودیو عناوین در دست ساختی را از جمله نسخه جدید مجموعه Virtua Fighter به همراه IP جدیدی تحت عنوان Project Century را در برنامه دارد که نشان‌دهنده خروج این توسعه دهنده از فرمول کلی آثار اخیرشان است.

یوکویاما درباره این موضوع توضیح داد: “تاکنون استودیو ریو گا گوتوکو بازی‌هایی را ساخته که از سطح انتظار موجود، عملکرد فراتری داشته‌اند با این حال همه آن‌ها در محدوده و چهارچوب مجموعه Yakuza دسته‌بندی می‌شدند که برای مثال می‌توان به تعویض به ژانر نقش آفرینی و مواردی از این قبیل اشاره داشت. با این حال، ما از هم‌اکنون وارد فضایی خواهیم شد که این چهارچوب قبلی را به طور کامل نادیده می‌گیرد.”

پس از آن خالق مجموعه Yakuza به پشتیبانی شرکت سگا از فرآیند ساخت این آثار پرداخت که چگونه رویکرد این کمپانی به منظور پذیرش ریسک، امری بوده که به طور قابل توجهی به امتیاز مثبتی برای استودیو ریو گا گوتوکو منجر شده است: “من فکر می‌کنم یکی از جوانب مثبت شرکت سگا به این موضوع ارتباط دارد که آن‌ها احتمال شکست خوردن پروژه‌ها را نیز می‌پذیرند. آن‌ها تنها همان پروژه‌هایی که انتخابی مطمئن محسوب می‌شود را دنبال نمی‌کنند.”

یوکویاما اشاره داشت که چنین خصلتی در ذات کمپانی سگا وجود داشته و در همین راستا به شکل شوخی‌واری به روند تولید بازی Shenmue اشاره داشت:

“شما می‌توانید متوجه شوید که چنین چیزی در دی ان ای شرکت سگا وجود دارد. آن‌ها تنها از ادامه دادن بازی‌های عادی از مجموعه Virtua Fighter رضایت ندادند و تصمیم گرفتند آن را به اثری نقش آفرینی تغییر بدهند که در نهایت منجر به ساخت بازی Shenmue شد.”

در حالی که همکاری این کمپانی تاکنون ثمربخش بوده، یوکویاما به این مسئله نیز اظهار داشت استودیو ریو گا گوتوکو تنها استودیویی در شرکت محسوب می‌شود که می‌تواند دست به چنین چالش‌هایی بزند. به همین دلیل، پروژه‌های جدید آن‌ها به همان اندازه که برای ایشان، هیجان‌انگیز بوده از طرفی دیگر برای او استرس هم به همراه دارد.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
guest

0 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments