حالت DMZ بازی Warzone 2.0 همزمان با بخش بتل رویال این بازی از راه رسید تا تجربهای جدید از سری بازی کالاف دیوتی را در اختیار ما قرار دهد. در ادامه قصد داریم نگاهی کوتاه به کلیت این بخش، به همراه راهنمایی کوتاه برای آن بپردازیم.
حالت DMZ بازی Call of Duty Warzone 2.0 ساختهای کاملا متفاوت نسبت به بتل رویال محبوب خود است. این بخش شاید به اندازه مبارزات بازیکن در برابر بازیکن (PvP) وارزون جذاب نباشد، اما چالشهایی برای شما به ارمغان آورده که این بخش را به شدت ارزشمند میکند. عملیاتی چون بازگشایی مقرهای Stronghold و مبارزه با دیگر کاربران تشنه که برای کسب پیروزی به سراغ شما میآیند آن را تبدیل به حالتی نوین و دوست داشتنی کرده است. همچنین نباید فراموش کرد که تشعشعات رادیو اکتیو به طور مداوم در این بخش افزایش مییابند!
حالت DMZ بازی وارزون ۲.۰ به شدت برای کسانی که به دنبال چالشها از جمله چالش بازگشایی تفنگ M131B با شکست دادن شخصیت The Chemist یا بازگشایی تفنگها در صورت خروج با آن از DMZ هستند، بی نظیر است. در ادامه قصد داریم نگاهی کامل به حالت DMZ بازی Warzone 2.0 و ویژگیهای مهم آن داشته باشیم تا شما با چشم بسته وارد این بخش نشوید!
حالت DMZ بازی Warzone 2.0 چیست؟
حالت DMZ، برداشت سری بازی کالاف دیوتی از سبک Extraction Shooter است. نقشه این بازی مانند بخش بتل رویال، منطقه ال مزرح (Al-Mazrah) بوده که شما را در گروهی سه نفره با هدف تکمیل برخی عملیات و قرارداد وارد این منطقه کرده و باید تا جایی که توان دارید تفنگ و ابزار جمع آوری کنید. شما باید ریسک بالایی را به جان بخرید، با این حال این ریسک بالا نتیجه در جوایز با ارزش دارد. شما در این حالت فقط یک جان داشته و در صورت کشته شدن، هر آنچه به دست آوردهاید را از دست میدهید. در این بخش خبری از زندان گولاگ نیست!
ناگفته نماند که برای آسان ساختن این بخش، برخی ویژگیها به آن افزوده شده است. از جمله آنها میتوان به تفنگ بیمه شده اشاره داشت. در این بخش اگر شما تفنگی بیمه شده به مبارزه ببرید و طی مبارزه کشته شوید، تفنگ شما برای همیشه از دسترس خارج نمیشود، بلکه به طور موقت از دسترس خارج شده و شما میتوانید با بیشتر بازی کردن زمان در دسترس قرار گرفتن آن را کاهش دهید. در سوی دیگر، اگر شما هیچ تفنگی برای استفاده در دسترس ندارید، میتوانید از گزینه تفنگهای رایگان (Free Weapons) استفاده کنید که البته نتیجه در به دست آوردن تفنگی ضعیف و معمولا بدون افزونه دارد.
تجهیزات در بخش DMZ بسیار مهم هستند و دلیل آن، آلوده بودن منطقه ال مزرح است. ابر رادیواکتیوی بر منطقه ال مزرح سایه انداخته که با گذر زمان قدرتمندتر میشود و ۲۵ دقیقه پس از آغاز مبارزه، به طور کامل این منطقه را میپوشاند و مسیر خروج شما از منطقه را به طور کامل مسدود میکند. شما در این میان باید با دیگر گروههای سه نفره که اهدافی مشابه دارند نیز به مبارزه بپردازید و نباید فراموش کرد که دشمنانی با هوش مصنوعی نیز در منطقه حاضر هستند. قانون بازی ساده و اما اجرای آن به شیوه درست سخت است. هر چه زمان بیشتری در منطقه بگذرانید، جوایز بیشتری دریافت میکنید، اما احتمال خروج شما و باختن همه چیز، هر ثانیه کاهش مییابد!
باید در حالت DMZ بازی Warzone 2.0 چه کار کنیم؟
گزینههای شما برای موفقیت در DMZ کم نیستند و همین موضوع پیشگیری مسیر درست توسط تیمها را سخت میکند و این مشکل زمانی بیشتر آشکار میشود که شما تجربه بازیهای سبک Extraction Shooter را نداشته باشید. در ادامه نگاهی به راههای به دست آوردن جوایز بیشتر میپردازیم.
قراردادها یا Contracts
قراردادها در بخش DMZ کاملا مانند قراردادها در بخش بتل رویال عمل کرده که در حقیقت عملیاتی جانبی برای به دست آوردن پول هستند. در این بخش همه نوع قراردادی در اختیار شما که هر کدام به نوبه خود سخت یا آسان هستند تعبیه شده است. شما میتوانید عملیاتی ساده مانند رساندن بار به محلی مشخص یا عملیات سخت و پر از درگیری شکار گروههای مقابل را آغاز کنید. برخی از آنها به شدت سخت بوده و برخی از آنها به سادگی هر چه تمامتر به پایان میرسند.
مقرها یا Strongholds
مقرها در نقشه بازی با نشانگر قلعه قابل شناسایی هستند و در این مقرها، سربازانی فوق العاده قوی و خطرناک خوش مصنوعی حضور دارند. اما از پا در آوردن آنها شما را صاحب تفنگهای قوی و همچنین ابزار مهم میکند. در این میان یک «اما» بزرگ وجود داشته و آن، نیاز شما به کارت ورود برای بازگشایی در مقرها است. کارتها میتوانند با کشتن دشمنان هوش مصنوعی به دست بیایند. علاوه بر آن، کارتهای ورود به مقرها در جای جای نقشه بازی پراکنده بوده و هر لحظه ممکن است یکی از آنها را به دست آورید. ما پیشنهاد میکنیم به محض دریافت یکی از این کارتهای ورود، به نزدیکترین مقر حمله کنید. لازم به ذکر است که بر خلاف بخش بتل رویال، نیازی به خنثی کردن بمب در این مقرها نبوده و پس از صاحب شدن مقر، کلید Black Site به شما تعلق نمیگیرد.
فعالیتها یا World Activities
این دسته از چالشهای بازی باید پیش از ورود به DMZ تعیین شوند. شما پیش از ورود به مبارزه میتوانید برخی عملیات را فعال کنید که از شما درخواست تکمیل برخی فعالیتهای خاص در مبارزه را میکنند. تکمیل آنها نتیجه در به دست آوردن جوایز مهم و کلید دارد. باز کردن گاو صندوق میتواند منبعی خوب برای به دست آوردن پول و به دست آوردن اجسام با ارزش برای فروش باشد. استفاده از مقرهای SAM برای خنثی سازی جنگندهها و دریافت جعبههای کمکی و فعال سازی UAV نیز میتوانند به شدت به شما کمک رسانی کنند.
لازم به ذکر است که اینها تنها بخشی از عملیات حالت DMZ بازی Warzone 2.0 بوده و شما میتوانید با تکمیل کردن یا نکردن آنها به بازی ادامه دهید. آزادی عمل شما در این بخش نسبت به بتل رویال بیشتر بوده، اما در هر صورت باید پیش از آلوده شدن و بسته شدن مسیر خروج، از نقشه بازی خارج شوید. اگر قصد تکمیل چالش دارید، پس از آغاز آنها تنها بر چالش تمرکز کرده و بخشهای دیگر را به طور کامل رها کنید چون این عملیات نسبتا زمان بر بوده و پرداختن به دیگر بخشها میتواند به سادگی شما را به کشتن دهد. این ماجرا سوی دیگر نیز دارد. همانطور که میدانید تکمیل آنها به معنای پر شدن کوله شما از اجسام و تفنگهای با ارزش است، پس محافظت از خود به خصوص پس از تکمیل چالشها امری حیاتی در این بازی است!
ما پیشنهاد میکنیم که پیش از پرداختن به عملیات خطرناک، تفنگهایی خوب به همراه ابزاری مناسب و میزان گلوله کافی کسب کنید تا در صورت مواجهه با دشمن، حرفی برای گفتن داشته باشد. دیگر پیشنهاد ما این بوده که بی گدار به آب نزده و بدون استراتژی پیشین به دشمنان، به خصوص دشمنان واقعی حمله ور نشوید. سکوت نسبی نقشه ال مزرح در این حالت، به سادگی دیگر دشمنان را متوجه موقعیت شما میکند.
آیا میتوان حالت DMZ بازی Warzone 2.0 را به صورت تکی بازی کرد؟
پاسخ کوتاه ما بله است. اگر عملیات یا چالشی دارید که نیازمند دیگر کاربران نیست، میتوانید با استفاده با غیر فعال گزینه Squad Fill به صورت تکی وارد این بازی شوید، اما باید گفت که کار شما بسیار دشوار و عملیات شما گاهی غیر قابل تکمیل است. شما در این بخش برای ریوایو شدن نیازمند یار هستید و نبود آنها به منزله مرگ کامل پس از بر زمین افتادن است. شما حتی اگر به شکل مخفیانه و بی سر و صدا به تجربه این بخش بپردازید نیز کاری دشوار در پیش دارید چون ورود به مبارزه با دشمنان، به معنای جنگ یک نفر در برابر سه نفر است. اگر با تمام این موضوعات علاقمند به تجربه این بخش به صورت تکی هستید، پیش از هر چیز به دنبال Self-Revive بگردید تا در صورت زمین افتادن بتوانید از نو به مبارزه باز گردید.
تجربه حالت DMZ به عقیده بسیاری میتواند به شدت جذابتر از بخش Plunder وارزون باشد و همین موضوع کاربران بیشتری را نسبت به بخش Plunder جذب کرده است. آیا شما بخش DMZ را تجربه کردهاید؟ نظر شما درباره این بخش و به طور کلی بازی وارزون ۲.۰ چیست؟ منتظر نظرات و تجربیات شما هستیم.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید