نگاهی به انتظارات ما و ویژگی های بازی Assassin’s Creed Codename Red
مسیری تازه و متفاوت برای یوبیسافت و اساسینها!
بازی Assassin’s Creed Red همان بازی است که ما بیش از یک دهه انتظارش را میکشیدیم. سفر به ژاپن میتواند بهترین اتفاق برای این سری بازی باشد. اما کدام ویژگیهای بازی Assassin’s Creed Codename Red برای ما مهم بوده و انتظار داریم چه ویژگیهایی در این سری بازی دریافت کنیم؟
برای بسیاری از طرفداران، بازی Assassin’s Creed Red مهیجترین و جذابترین پروژه سالهای اخیر نه تنها تحت نام زیبای اساسینز کرید، بلکه تحت نام استودیوی فرانسوی یوبیسافت است. سالهای بسیار طولانی بود که طرفداران در انتظار اساسینهای محبوب خود در کشور ژاپن بودند. حال که بازی اساسینز کرید پس از سالها به این درخواست طرفداران پاسخ داده، انتظار میرود که با قدرت تمام به سراغ آن آمده تا بتواند به خوبی پاسخ درخواست طرفداران را بدهد.
بدون شک بازی Assassin’s Creed Red نیازمند برخی ویژگیهای انقلابی در بخش گیم پلی و برخی اتفاقات مهیج و پیشتر تماشا نشده در بخش داستان سرایی خواهد بود. بازی اساسینز کرید رد کار آسانی پیش رو ندارد!
مکان جغرافیایی و اتفاقات رخ داده در ستینگ بازی، همیشه یکی از ارکان تعیین کننده علاقه یا دوری طرفداران از نسخههای مختلف سری بازی اساسینز کرید بوده است. عموما کاربران ابتدا به این موضوع توجه کرده و سپس به نحوه مبارزات، نحوه پیشرفت سطح و طراحی مراحل توجه میکنند. موضوع تنوع محیط و داستان برگرفته از فرهنگ آن محیط، همیشه رکن اصلی در ایجاد تنوع در نسخههای مختلف سری بازی اساسینز کرید بوده است.
این ویژگی گرچه در نسخههای اخیر این سری بازی نیز به وضوح رعایت شده، اما متاسفانه با اجرای ضعیف توسط توسعه دهندگان، سبب خدشه دار شدن روح این سری بازی شده است. در نتیجه ما و تمام طرفداران انتظارات تغییرات زیادی را داریم و اجازه دهید بگوییم که حضور در ژاپن و البته زیرکی توسعه دهندگان به راحتی میتواند این تغییرات را برای ما به ارمغان بیاورد.
پس از موضوع مکان و فرهنگ بازیهای اخیر اساسینز کرید، استفاده از سبک اکشن نقش آفرینی که اولین مرتبه در بازی Assassin’s Creed: Origins دیده شد چندان به مذاق طرفداران خوش نیامد. ما شاهد دور شدن از اکشن نقش آفرینی در آخرین نسخه از این سری بازی یعنی بازی Assassin’s Creed: Mirage بودیم، اما هنوز این سری بازی موفق به بازگشت به ریشههای خود به شکل کامل نشده است!
چه چیزهایی از بازی Assassin’s Creed Codename Red میدانیم و چه انتظاراتی از آن داریم؟
طبق اطلاعات انتشار یافته، بازی اساسینز کرید رد دارای دو شخصیت اصلی، یک شینوبی (Shinobi) و یک سامورایی (Samurai) خواهد بود. در رابطه با شخصیت سامورایی بازی، انتظار میرود که تغییرات بسیار زیادی در حرکات مختلف او از جمله راه رفتن، در دست گرفتن سلاح، به قتل رساندن دشمنان و هر امر فیزیکی دیگر او نسبت به شخصیتهای چهار نسخه پیشین سری بازی اساسینز کرید دیده شود.
انتظار میرود که حرکات این شخصیت در کنار سرعت فوق العاده، بسیار کشنده و در عین حال روان باشند. علاوه بر آن، باید انتظار داشت که او قتلهای به شدت منظم، با روشهای از پیش تعیین شده را ارائه دهد. در نتیجه، نباید انتظار داشت که او با استفاده از کاتانای خود چندین و چند مرتبه به رقبای خود ضربه وارد کند. در صورت بروز چنین اتفاقی، این شخصیت به سادگی از ماهیت یک سامورایی فاصله میگیرد.
به دنبال گفتههای پیشین، انتظار میرود که سیستم مبارزاتی شخصیت سامورایی بازی اساسینز کرید رد به طور کلی تفاوتهای فاحش با نسخههای پیشین داشته باشد. برای مثال، ما انتظار داریم شاهد ضرباتی فوق العاده سریع و سنگین از سوی سامورایی بازی و البته دشمنان او باشیم، به این صورت که شکست خوردن و مرگ در برابر دشمنان با تنها یک ثانیه غفلت اتفاق بیافتد!
از سوی دیگر، چنین موضوعی میتواند گیم پلی بازی اساسینز کرید را به بازیهای سامورایی اخیر چون بازی محبوب گوست آف سوشیما نزدیک کند. در پیوست به این موضوع، ما احتمالا شاهد سیستم دفاعی کاملا تازه در این بازی باشیم تا بتوانیم آسانتر از گذشته به دفاع در برابر ضربات سنگین و کشنده رقبای قدرتمند خود بپردازیم. چنین موضوعی همچنین مبارزات این بازی را میتواند شبیه به مبارزات دیگر بازی جذاب در این سبک یعنی بازی Sekiro: Shadows Die Twice نزدیک کند. البته انتظار میرود که جوایز و هدایای دریافتی پس از مبارزات سنگین نسبت به جوایز مبارزات در نسخههای پیشین بیشتر و گران بهاتر باشند!
اما انتظارات ما از شخصیتی شینوبی بازی کاملا متفاوت هستند. شینوبیها در دوران حضور خود حتی بیشتر از ساموراییها به پیش برد عملیات خود به صورت مخفیانه علاقه داشتهاند. سری بازی اساسینز کرید نیز همیشه تمرکز زیادی بر مخفی کاری داشته، با این حال این ویژگی در نسخههای اخیر، به خصوص از بازی Assassin’s Creed: Origins به بعد کمتر رخ نمایی کرده است.
به باور ما بازی اساسینز کرید رد و شخصیت شینوبی بازی بهترین موقعیت را برای تیم یوبیسافت فراهم کرده که عرض ادبی دوباره به سبک مخفی کاری دوست داشتنی خود داشته باشند. این موضوع در کنار باز گرداندن این سری بازی به ریشههای خود، سبب قرار دادن گیم پلی متفاوت نسبت به سامورایی بازی میشود.
در طول تاریخ بازیهای ویدیویی همیشه تمرکز زیادی بر ساموراییها شده و ما بازیهای خوب زیادی را به لطف ساموراییها تجربه کردهایم، اما شینوبیها جایگاه کم رنگتری در دنیای ویدیو گیم داشته و استفاده فکر شده از قدرت شینوبیها در بازی اساسینز کرید رد میتواند برگ برنده این بازی باشد.
دیگر ویژگی که انتظار داریم در این بازی ببینیم، دوری از سبک نقش آفرینی است. عناصر سبک نقش آفرینی به وفور در نسخههای اخیر اساسینز کرید دیده شده، اما به باور ما سبک نقش آفرینی در بازی Assassin’s Creed Red میتواند سبب مسموم شدن گیم پلی این بازی شود.
در نهایت باید نوشت ما باور داریم که تیم یوبیسافت میتواند با داستانی احساسی و جذاب و گیم پلی متفاوت نسبت به تمام نسخههای انتشار یافته از سری اساسینز کرید، بازی Assassin’s Creed Red را تبدیل به یکی از خاطره انگیزترین بازیهای تاریخ خود کند. نظر شما چیست؟ شما انتظار دارید کدام ویژگیهای بازی Assassin’s Creed Codename Red خودنمایی کنند؟ در انتظار نظرات شما هستیم.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید