چرا بازیهای قدیمی برای نینتندو سوییچ بازسازی نمیشوند؟
مدیر نینتندو از یک شرط بسیار مهم میگوید
شرکت نینتندو با برگزاری یک جلسه، جدیدترین آمارهای مالی خود را به اشترک گذاشت. در جریان این جلسه بحثهای مختلفی مطرح شد که بازسازی بازیهای قدیمی نینتندو برای سوییچ یکی از آنها بود.
شانتارو فوروکاوا که ریاست نینتندو را برعهده دارد، در جلسه مالی اخیر این شرکت حضور پیدا کرد. فوروکاوا در پاسخ به سوالی دربارهی ریمیک بازیهای قدیمی برای نینتندو سوییچ گفت شرکت آنها در حال حاضر برنامهای برای ساخت ریمیک یا ریمستر ندارد. مدیریت Nintendo در ادامه صحبتهای خود اضافه کرد در صورتی این کار را انجام میدهند که یک استودیو تمایل نشان دهد:
بازیهایی که طی ۳۰ سال گذشته ساختیم توسط بسیاری از کاربرها تجربه شده است؛ کاربرانی که با عشق و علاقه خاطرات آنها را مرور میکنند. در نتیجه این بازیها داراییهای بسیار مهمی برای ما محسوب میشوند. حس نوستالژی، موضوع مهمی است اما موضوع مهمتر، ساخت تجربههای سرگرمکننده و جدید حتی در قالب یک ریمیک است.
فکر میکنم مهمترین موضوع، تمایل یا عدم تمایل سازندگان برای ریمیک یک بازی خاص است. مثال بسیار خوب صحبتهای من The Legend of Zelda: Link’s Awakening است که خود شما هم به آن اشاره کردید. مصرفکنندگان در سرتاسر جهان نسبت به المانهای نوستالژیک و ویژگیهای جدیدی که در آن وجود داشت نظرات مثبتی داشتند.
اوایل آبان ماه بود که وبسایت وال استریت ژورنال با انتشار یک گزارش، از تلاش Nintendo برای آوردن تعداد بیشتری از بازیهای کنسول 3DS به سوییچ خبر داد. اینکه چه فرنچایزهایی مدنظر مدیران شرکت هستند مشخص نیست اما طبق اطلاعات رسمی میدانیم که نسخه جدید Brain Age بهزودی برای دارندگان ژاپنی سوییچ عرضه میشود. نسخه غربی آن نیز اوایل سال آینده میلادی در دسترس علاقهمندان قرار خواهد گرفت.
بازی The Legend of Zelda: Link’s Awakening تنها عنوان ریمیکی نیست که نینتندو طی چند وقت گذشته به بازار عرضه کرده است. حدوداً یک سال پیش بود که ریمیک Pokémon Yellow با نام کامل Pokémon: Let’s Go, Pikachu! and Let’s Go, Eevee برای کاربران کنسول سوییچ در دسترس قرار گرفت. این محصول جدا از دریافت بازخوردهای مثبت از سوی منتقدین، توانست عملکرد بسیار خوبی در زمینه مالی داشته باشد. فروش آن بیش از ۱۱.۲۸ میلیون نسخه اعلام شده است.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید