علت بد بودن جلوه های ویژه سریال She-Hulk چه بود؟
افت کیفیتی که به راحتی دیده میشد
اگر به جلوه های ویژه سریال She-Hulk دقت کرده باشید، قطعا میدانید که سطح آن به نسبت سایر آثار دنیای سینمایی مارول به شدت پایینتر بوده است. اما دلیل این ضعف در این سریال که توسط استودیو مارول (Marvel Studios) ساخته شده بود چیست؟
شاید افراد زیادی منتظر نبودند تا سریالی با نام شی هالک (She-Hulk) پخش شود؛ مگر اینکه از طرفداران دنیای کمیکهای مارول بوده باشید و این کاراکتر را بشناسید. به هر حال این نسخه از هالک ممکن بود به دلایل مختلفی وارد یک فاز رقابتی با خود شخصیت بروس بنر (Bruce Banner) شود و باید گفت که دقیقا همین اتفاق هم افتاد! طوری که در همان قسمتهای اول سریال، دیدیم که چطور هالک یا یک جیپ به عقب پرتاب شد! همان هالکی که برای خود دورانی داشت و در فیلم سال ۲۰۱۲ The Avengers با یک مشت بزرگترین دشمنان را با خاک یکسان میکرد.
در واقع اینکه سریال She-Hulk از نظر داستانی مورد استقبال برخی افراد قرار نگرفته بود، یک مورد سلیقهای تلقی میشود، اما درباره جلوههای ویژه استفاده شده در آن، واقعا باید گفت که مشکلات بسیاری در آن وجود دارد! طوری که در برخی از قسمتها به کلی کیفیت کار پایین آمده و طرفداران به راحتی تشخیص ضعف آن را تشخیص میدادند. اما این مورد همیشه قابل مشاهده نبود و فقط در برخی موارد میدیدیم که جلوه های ویژه در سریال She-Hulk دچار افت شود، این در حالی است که اخیرا یکی از مدیران استودیو مارول دلیل این مشکل را توضیح داده است.
صحبتهای مدیر استودیو مارول درباره ضعف در جلوه های ویژه سریال She-Hulk
اخیرا شنون جاستیسون (Shannon Justison)، از مدیران بخش جلوههای ویژه در استودیو مارول، در جدیدترین قسمت از برنامه رسمی Marvel Studios: Assembled درباره این موضوع توضیحاتی را ارائه داده است. به گفته او، این تمرکز سازندگان روی این موضوع بوده که از هنر بازیگری تاتیانا مازلانی (Tatiana Maselany) به بهترین شکل استفاده کنند و به همین دلیل نیز از تکنولوژی موشن کپچر بهره بردند. اما این کار برای آنها چالشهای بسیاری را به همراه داشته و نتیجه آن افت کیفیت در برخی بخشها بوده است.
برای سریال She-Hulk ما تمرکز را روی هنر بازیگری تاتیانا گذاشتیم. اون فوقالعادهست! به همین خاطر میخواستیم حالتهای صورتش کامل ضبط بشن. همینطور ما از لباس کامل موشن کپچر برای اون استفاده کردیم تا تمام اکتهای بدنی هم برداشته بشن. به علاوه، یه مخصوص دوربین همیشه بالای سرش بود که از نقطههای روی صورتش حالتهای مختلف رو ضبط میکردن. اما اون چیزی که شما متوجهش شدید و ضعف کار بوده، بهش میگن اپتیکال کپچر.
درست بودن کار اپتیکال کپچر در واقع کل زحمات رو با به ثمر میذاره و برای اون باید دور تا دور نقطه مورد نظر، ۵۰ دوربین مخصوص و کالیبره شده تنظیم بشن که قاعدتا کار راحتی نیست. به همین خاطر همیشه احتمال برخی نقصها طی مراحل ضبط آن وجود خواهد داشت.
همچنین او به نکته دیگری هم اشاره کرده که برای مثال وقتی که آنها از اپتیکال کپچر استفاده میکردند، مواقعی بوده که جنیفر پشت میز مینشسته یا بین جمعیت بوده است؛ بدین ترتیب دوربینهای کالیبره شده نمیتوانستند به طور کامل بدن بازیگر را شناسایی کنند و همین موجب برخی مشکلات میشده است. به گفته جاستیسون، آنها برای جلوگیری از این مشکل از سنسورهای داخلی در لباس بازیگر استفاده میکردهاند، اما مشکل کار اینجاست که همین سنسورها هم ممکن است برخی مواقع سیگنال را دقیق و کاملا درست ارسال نکنند، که در نهایت باعث میشود تا لباس شی هالک به درستی نشان داده نشود، یا برای مثال حالت بدن او کمی غیرطبیعی باشد.
به هر حال سریال She-Hulk با هر مشکلی هم که داشت پخش شد و کار آن با ۹ قسمت به پایان رسید، اما سوالی که به جای میماند این است که آیا در پروژههای آینده هم شاهد همین مشکلات خواهیم بود؟ طبق تجربه باید گفت که خیر. برای مثال اگر دقت کرده باشید، حالت CGI شخصیت هالک مثل همیشه خوب بود و دقیقا مثل همان چیزی که در فیلم Avengers: Endgame دیده بودیم ظاهر شد. این احتمالا به این دلیل است که سازندگان از فیلمهای قبلی آرشیو کاملی را از او داشتهاند و رفته رفته روی آن کار کردهاند. به همین ترتیب نیز در فیلم و سریالهای آینده که قرار است شی هالک در آنها حضور داشته باشد، میتوان انتظار داشت که جلوههای ویژه برای این شخصیت پیشرفت کنند و دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید