چرا نسخه ریمستر The Last of Us Part 2 عنوانی بسیار مهم است؟
تمسخر ناتی داگ برای عرضه این بازی اشتباه محض است!
بازیهای ریمستر طی سالهای اخیر افزایش زیادی از نظر تعداد به خود دیدهاند، اما افراد زیادی با آنها مخالف بوده و به طور مداوم آنها را به بار تمسخر میگیرند. نسخه ریمستر The Last of Us Part 2 نیز از این قائده مستثنی نیست! اما چرا نباید رفتار بدی با این بازی و توسعه دهندگان آن داشت؟
مدتی طولانی شایعاتی درباره نسخه ریمستر The Last of Part 2 به گوش میرسید و به تازگی ما شاهد معرفی رسمی این بازی بودیم. این بازی در تاریخ ۱۹ ژانویه سال ۲۰۲۴، برابر با ۲۹ دی ماه سال ۱۴۰۲ برای پلی استیشن ۵ به انتشار میرسد. ویژگیهای مهم زیادی در این بازی دیده شده که مهمترین آنها دو حالت Fidelity Mode بوده که بازی را با کیفیت 4K نیتیو اجرا کرده و دیگر حالت Performance Mode نام داشته و بازی با کیفیت ۱۴۴۰ پی آپ اسکیل شده به 4K اجرا میشود. این بازی همچنین از ویژگیهای کنترلر دوال سنس بهره برده و از نظر جلوههای دیداری نیز پیشرفتی بی نظیر داشته است. این بازی شامل دو بخش جدید با نامهای No Return و Lost Levels بوده که نظرات زیادی را به خود جلب کردهاند.
این تمام ویژگیهای بازی The Last of Us Part 2 Remastered نیستند. در کنار تمام این ویژگیها، ما شاهد داستان سرایی نیل دراکمن (Neil Druckmann)، کارگردان بازی، هیلی گراس (Halley Gross)، داستان سرای ارشد بازی و تروی بیکر (Troy Baker)، اشلی جانسون (Ashley Johnson) و لارا بیلی (Laura Bailey) نیز در بازی خواهیم بود. در کنار آن لباسهای جدید، حالت Speedrun و بسیاری قابلیتهای دسترسی نیز به این بازی افزوده شده است. ویژگی نواختن گیتار به شکل آزادانه را نیز نباید فراموش کرد!
در ادامه لازم به ذکر است که شما در صورت داشتن نسخه پلی استیشن ۴ این بازی با پرداخت تنها ۱۰ دلار میتوانید نسخه پلی استیشن ۵ این بازی را دریافت کنید. همچنین باید افزود که تمام فایلهای ذخیره شده شما از این بازی در پلی استیشن ۴، به نسخه پلی استیشن ۵ منتقل میشوند. خوشبختانه همه چیز درباره این بازی عالی بوده، با این حال افراد زیادی ناتی داگ را برای انتشار نسخه ریمستر عنوانی سه ساله به بار تمسخر گرفتهاند.
آنها بر این باور هستند زمانی بازی که تنها سه سال عمر داشته، نسخه ریمیک نسخه پیشین آن به تازگی انتشار یافته، سریال تلویزیونی آن غوغا به پا کرده و فصل دوم آن نیز در دست توسعه است و عنوانی جداگانه در سبک آنلاین چند نفره نیز از آن در دست ساخت است، به هیچ عنوان نیازمند نسخه ریمستر نبوده و ناتی داگ ارزشی برای مخاطبین قائل نیست!
مخاطبین بسیاری حتی از سونی شاکی بوده و باور دارند که عنوانی مهم چون Bloodborne نه تنها نسخهای جدید دریافت نکرده، بلکه نسخه ریمستر یا ریمیک آن با کیفیت نسل نهمی به انتشار نرسیده است. شاید گفتههای آنها درست باشد، اما چرا نسخه ریمستر The Last of Us Part 2 برای ما یک «باید» بود؟
ابتدا نباید فراموش کرد که از زمان عرضه پلی استیشن ۵، مخاطبین زیادی درخواست انتشار نسخه دوم د لست آف آس برای این کنسول را داشتند. این بازی ویژگی ۶۰ فریم بر ثانیه را دریافت کرد، اما پتانسیل پلی استیشن ۵ بیش از این حرفها است. علاوه بر آن، نسخه ریمستر این بازی تنها ریمستری ساده نبوده و شامل ویژگیهایی است که ما در نسخه اصلی این بازی دریافت نکردهایم و با این حال تمام این ویژگیها با قیمت ناچیز ۱۰ دلار عرضه شده که بی نظیر است!
موضوعی دیگر که نباید فراموش کرد، سیاست همیشگی سونی است. سونی طی تاریخ خود بازیهای نسل پیشین را با نسخه ریمستر به نسل جدید آورده است. برای مثال ما پس از عرضه پلی استیشن ۴ شاهد عرضه بازی The Last of Us Remastered بودیم که ویژگی جدیدی در خود نداشت و فایلهای ذخیره شده به نسخه جدید منتقل نشدند و این در حالی است که شما برای تجربه آن باید پول نسخهای کامل پرداخت میکردید.
به باور فعالان، بخش No Return به خودی خود بیش از ۱۰ دلار ارزش دارد. این بخش شبیه به بخش The Mercenaries سری بازی Resident Evil بوده و شما با استفاده از شخصیتهای مختلف و نیروهای مختلف به مبارزه با دشمنان میروید. این بخش سرگرم کننده بوده و شما را درگیر داستانی عمیق نمیکند.
بسیاری دیگر پرسشی مهمتر دارند. چرا ناتی داگ عنوانی جدید در دست توسعه ندارد؟ باید اشاره داشت که نیل دراکمن به وضوح توسعه عنوانی جدید را تایید کرده و طبق گزارشات تیم ناتی داگ با قدرت تمام در حال توسعه بازی جدید خود بوده و توسعه نسخه ریمستر از بازی محبوب آنها به توسعه بازی جدید لطمه وارد نمیکند.
ما میدانیم که توسعه بازیها توسط ناتی داگ زمان بر بوده که البته از نظر اقتصادی چندان منطقی نیست. در نتیجه آنها مجبور به ارائه نسخههایی خارج از خط اصلی پیشرفت خود بوده تا بتوانند درآمد خود را برای توسعه بازیهای جدید افزایش دهند. از سوی دیگر، توسعه نسخه ریمستر بازیها باعث شده توسعه دهندگان تکنولوژیهای نسل جدید را در محیطی آرامتر یا همان نسخه ریمستر بازیهای موفق گذشته امتحان کرده و خطای کمتری در بازیهای جدید خود داشته باشند. لازم به ذکر است که این رویه در کمتر استودیویی پیش گرفته شده، با این حال ما شاهد نتیجه مثبت این روند در ناتی داگ بودهایم.
به طور کلی، دنیای نسخههای ریمستر و ریمیک بزرگتر از چیزی است که مخاطبین میبینند. در نهایت اما حقیقت این بوده که نسخه ریمستر بازیها طرفداران زیادی داشته و توسعه دهندگان نیز سود خوبی از این نسخهها دریافت میکنند. به عبارتی باید از عرضه نسخه ریمستر The Last of Part 2 خوشحال بود و آن را حرکتی تمام مثبت از سوی ناتی داگ و سونی دانست. به باور ما حمله بردن به قصد تخریب به بازیهایی چون The Last of Part 1 و The Last of Part 2 Remastered حرکتی اشتباه از سوی مخاطبین بوده که میتواند توسعه دهندگان در ناتی داگ را دلسرد کند. نظر شما چیست؟ شما چه فکری درباره نسخه ریمستر The Last of Us Part 2 دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید