آیا عرضه بازی Starfield ایکس باکس و بتزدا را نجات خواهد داد؟
آینده روشن است!
ایکس باکس و بتزدا پس از شکست مفتضحانه Redfall تلاش دارند قدرت خود را بار دیگر به کاربران اثبات کنند و به نظر راه درست را یافتهاند. عرضه بازی Starfield کلید فرار این دو از مشکلات و رسیدن دوباره به اوج است! اما چرا استارفیلد؟ در این مطلب به اهمیت بازی Starfield برای آینده ایکس باکس و بتزدا میپردازیم.
مراسم ایکس باکس شوکیس، بخشی طولانی مدت را به بازی مورد انتظار Starfield اختصاص داد و ما طی ۴۵ دقیقه اختصاصی این بازی، شاهد چندین کانسپت آرت، توضیح مکانیسمهای بازی و البته مصاحبه با توسعه دهندگان بودیم. این بخش اختصاصی همانطور که انتظار میرفت به شدت مورد توجه کاربران قرار گرفت و نظرات مثبت بسیاری را جلب کرد. حال فکر میکنید این رضایت کاربران میتواند سبب نجات جان ایکس باکس و مهمتر از آن بتزدا شود؟
به باور ما گرچه Starfield تنها یک بازی بوده و نمیتواند آینده سالهای خیلی دور بتزدا و ایکس باکس را تامین کند، اما شکی نیست که این بازی نقش آفرینی علمی تخیلی حداقل برای چند سال آینده منجی ایکس باکس و بتزدا خواهد بود و میتواند یکی از دلایل موفقیت این دو در آینده دور باشد.
چه چیزی بازی Starfield را برای کاربران جذاب کرد؟
تجربیات گذشته ما نشان داده که نمایش طولانی مدت گیم پلی بازیها میتواند برای بسیاری حوصله سر بر باشد، اما نمایش گیم پلی بازی استارفیلد به نحوی تمام پرسشهای کاربران درباره این پروژه عظیم را پاسخ داد و همین موضوع باعث میشد هر ثانیه بیش از ثانیه پیش کاربران جذب شوند.
ما در این گیم پلی شاهد نحوه ساخت شخصیت اصلی، مبارزات و طیف عظیمی از سیارههای درون بازی بودیم. ما در این میان ۴۰ شخصیت پیش فرض و نحوه شخصی سازی آنها را تماشا کردیم. این بازی تمام عناصر یک بازی سبک نقش آفرینی که توسط بتزدا توسعه یافته را در خود داشته و آنها را به زیباترین شکل ممکن ارتقا بخشیده است.
بتزدا این عناصر جذاب ارتقا یافته را با گیم پلی بی نظیر ترکیب کرده و این موضوع تقریبا همه کاربران را به وجد آورد. در کنار این نمایش، ما شاهد مصاحبه با توسعه دهندگان درباره این بازی در هنگام تجربه این عنوان بودیم که جذابیت خیره کنندهای داشت و ما توانستیم عمق خلاقیت و زیبایی در این بازی را درک کنیم.
دیگر بخش جذاب پروژه، بخش شخصی سازی سفینه بود که یکی از توسعه دهندگان تقریبا نکته به نکته این بخش را برای ما بیان کرد. نمایش بازی استارفیلد در مراسم ایکس باکس شوکیس به ما فهماند که باید در انتظار عنوانی زیبا، جذاب و با روح در سپتامبر سال ۲۰۲۳ باشیم.
یکی از مهمترین بخشها برای موفقیت یک عنوان، جذاب نشان دادن یک بازی و ایدههای پشت پرده آن برای کاربران است و از این رو که ایکس باکس به شدت به عنوانی AAA به خصوص پس از شکست مفتضحانه بازی Redfall نیاز داشت، آنها باید این بازی را به بهترین شکل ممکن به نمایش در میآوردند و اجازه دهید اقرار کنیم که بهتر از این نمیشد یک بازی را خلاقانه، جذاب و ارزشمند برای پیش خرید نشان داد.
آیا عرضه بازی Starfield راه نجات بتزدا و ایکس باکس است؟
طی سالهای اخیر، ایکس باکس و بتزدا هر دو با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کردهاند و این یعنی بازی Starfield با نمایش بی نظیر خود میتواند پوششی بر اکثریت این مشکلات باشد. همانطور که پیشتر اشاره شد استارفیلد تنها یک بازی بوده و بدون شک نمیتواند تمام تاریخ بتزدا و ایکس باکس را مثبت کند، اما باید گفت که عرضه موفق این بازی میتواند مسیر آینده این دو همکار را به شکل چشم گیری هموار کند.
سال ۲۰۲۴ سالی بسیار مهم برای بازیهای انحصاری ایکس باکس بوده و ما شاهد عناوینی مهم چون Avowed و Hellblade 2 خواهیم بود. موفقیت بازی Starfield میتواند کاربران جدید بسیاری را وارد اکوسیستم ایکس باکس کند و این موضوع احتمال موفقیت و فروش بالای دیگر بازیهای انحصاری این پلتفرم را نیز تضمین میکند. از سوی دیگر، شکست Redfall بسیاری را از ایکس باکس نا امید کرد و بازی استارفیلد میتواند این کاربران که عموما از کاربران کهنه کار ایکس باکس بودند را نیز به انحصاریهای نسل نهمی ایکس باکس امیدوار کند.
دیگر نکتهای که برای هر دو سمت مثبت است، قدرت دو کنسول نسل نهمی ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس است. به گفته توسعه دهندگان بازی Starfield، ما برای تجربه این بازی از تمام توان دو کنسول نسل نهمی ایکس باکس بهره خواهیم بود. یکی از مهمترین موضوعاتی که میتواند قدرت این دو کنسول با استفاده از استارفیلد را نشان دهد، نور پردازی فوق العاده قوی این بازی است و دیگر نکته حائز اهمیت تعداد بالای سیارهها و جزئیات آنها بوده که قدرت درایوهای SSD کنسولها را به ما نشان خواهد داد.
همانطور که در ابتدا اشاره شد، نمایش استارفیلد در ایکس باکس شوکیس به اکثریت پرسشهای ما پاسخ داد. یکی از پاسخهای مهم، به پرسش نرخ فریم این بازی بود. ما شاهد اجرای برخی نسخههای Fallout و Elder Scrolls با ۶۰ نرخ فریم بودیم که سبب ایجاد برخی مشکلات شد و از همین رو توسعه دهندگان به ۳۰ نرخ فریم برای بازی استارفیلد بسنده کردند که بدون شک تصمیمی جنجالی بوده و مخالفان بسیاری را به خود دید. طی روزهای گذشته مجله معتبر Eurogamer رای گیری را صورت داد و طبق نتایج ۵۲ درصد کاربران باور دارند که بازیهای نسل نهمی باید با نرخ فریم ۶۰ اجرا شوند. این موضوع میتواند در آینده سبب پیش آمد بحثهایی داغتر و حتی کاهش فروش عنوان Starfield شود، با این حال بسیاری اشاره داشتند که کیفیت دیگر بخشها میتواند سبب چشم پوشی کاربران از نرخ فریم این بازی شود.
ایکس باکس در کنار شکستهای خود طی سالهای اخیر، بارها و بارها پیروز میدان بوده و نیازمند درخشش بازی Starfield برای پایستگی قدرت خود و پیروزی در دیگر پروژههای پیش رو است. طی دو سال اخیر، نینتندو با عناوینی چون Splatoon 3، Pokémon Scarlet and Violet و The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom پیشرفتی بی نظیر داشته و همیشه در حال درخشش بوده است. اما در سوی ایکس باکس، این درخشش بسیار کم سو بوده و ضعف بازی Redfall این درخشش را حتی ضعیفتر از پیش کرده است. در نتیجه، موفقیت بازی Starfield یک باید نه تنها برای ایکس باکس، بلکه برای بتزدا نیز خواهد بود که به باور ما این دو تیم به خوبی از عهده آن برآمده و آیندهای روشن را برای خود میسازند! نظر شما درباره مسیر پیش روی ایکس باکس و بتزدا چیست؟ فکر میکنید عرضه بازی Starfield میتواند کلید موفقیت این دو باشد؟ در انتظار نظرات شما هستیم.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید