آیا ایکس باکس و پلی استیشن از استراتژی انحصارطلبی دست میکشند؟
تغییر بزرگ در صنعت بازیها
گزارش اخیر رسانه بلومبرگ نشان میدهد ایکس باکس و پلی استیشن به مرور زمان از استراتژی انحصارطلبی فاصله گرفته و عناوین آنها به صورت چندپلتفرمی عرضه خواهند شد.
همانطور که احتمالا اطلاع دارید، شرکت مایکروسافت از ابتدای سال گذشته میلادی تغییراتی در سیاست انتشار بازیهای فرست پارتی ایکس باکس به وجود آورده و به واسطه آن، چندین بازی ارزشمند این پلتفرم برای پلی استیشن ۵ منتشر شد و طبق گفته ردموندیها، این رویکرد بدون هیچ خط قرمزی کماکان ادامه خواهد داشت.
این در حالی است که بخش سرگرمیهای تعاملی شرکت سونی تمایلی به انتشار عناوین فرست پارتی خود برای ایکس باکس ندارد. با این حال، گزارش اخیر جیسون شرایر، خبرنگار رسانه بلومبرگ نشان میدهد که این رویکرد چه برای مایکروسافت و چه برای سونی در سال ۲۰۲۵ به کلی تغییر خواهد کرد.
جیسون شرایر درباره فاصله گرفتن ایکس باکس و پلی استیشن از سیاست انحصارطلبی میگوید:
هزینه ساخت بازیها بسیار افزایش یافته است، مخاطبهای کنسولهای بازی به اندازه کافی و با سرعت رشد نمیکنند و از طرفی، چشم پوشی از استیم به معنای از دست دادن بخش عظیمی از بازار گیمینگ است. به نظر من، ایکس باکس در سال جاری به یک ناشر چندپلتفرمی تبدیل شده و پلی استیشن نیز به مرور در این راستا گام برمیدارد.
بر اساس اظهارات خبرنگار رسانه بلومبرگ، به نظر میرسد که ایکس باکس از سال جاری میلادی تمامی بازیهای فرست پارتی خود را برای پلی استیشن ۵ عرضه خواهد کرد؛ حال شاید این اتفاق همزمان با انتشار نسخه ایکس باکس بازی رخ دهد یا نسخه PS5 بازی با کمی تاخیر در دسترس گیمرها قرار بگیرد.
از طرفی، انتظار میرود بخش سرگرمیهای تعاملی شرکت سونی نیز به خاطر افزایش هزینهها و زمان ساخت بازیهای فرست پارتی و کاهش تعداد آنها، در نهایت مجبور میشود که اغلب عناوین جدید خود را در کنار پلی استیشن، برای کامپیوتر نیز منتشر کرده و چه بسا به دست کاربرهای ایکس باکس نیز برساند.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید