نظر اسپنسر راجع به ایندیانا جونز و بازیهای لایسنسی چیست؟
رویکردی محتاطانه
اظهارنظر فیل اسپنسر پیرامون ساخت ایندیانا جونز و بازیهای لایسنسی بیان میدارد که ایشان در خصوص اینگونه عناوین با احتیاط عمل میکند.
در صحبت با نشریه Game File و به گزارش نشریه IGN، فیل اسپنسر (Phil Spencer) به توضیح در خصوص ذات پیچیده عناوین لایسنسی و چگونگی قرار دادن آن روی پلتفرمهای اشتراکی چون گیم پس پرداخت. دلیل اصلی که اسپنسر در رابطه با ساخت ایندیانا جونز و بازیهای لایسنسی بسیار با احتیاط عمل میکند، بدین شرح است که به ویژه بازیهای ریسینگ به واسطه به اتمام رسیدن لایسنسها، باید از دسترس خارج شوند.
شاید جدیدترین مثالی که درباره این موضوع به ذهن میرسد به بازی Forza Horizon 4 ارتباط داشته باشد که قرار است از تاریخ 15 دسامبر از دسترس خارج شود، حال آن که این بازی پس از انتشار در سال 2018 با استقبال کیفی و تجاری فراوانی مواجه شد. اسپنسر درباره این موضوع توضیح داد که “ما این چالش را در بازیهای ریسینگ مشاهده کردهایم که محبور به حذف آن میشوید، زیرا برخی از لایسنسها را از دست میدهید. بنابراین من همیشه بسیار مراقب هستم که اگر قرار است لایسنسی را دریافت کنیم، به دلایل خلاقانه آن را انجام دهیم و تیم سازنده نیز هدفی مشخصی برای توسعه چنین اثری داشته باشد.”
دلیل دیگری که موجب میشود مدیر Xbox در خصوص چنین عناوینی محتاط باشد بدین شرح بوده که ساخت چنین آثار نیازمند تیمی است که برای توسعه آن اشتیاق لازم را داشته باشد. عنوان Indiana Jones and the Great Circle که توسط استودیو ماشین گیمز (MachineGames) و با نظارت لوکاس فیلم گیمز (Lucasfilm Games) در حال توسعه قرار دارد، مثال بارزی برای گفته اسپنسر محسوب میشود. اسپنسر اظهار میکند که تیم سازنده عاشق دنیای Indiana Jones بوده است. ایشان به تمجید از داستان The Great Circle پرداخته و اظهار میکند که داستان یکی از قویترین بخشهای به شمار میرود به ویژه که پلیر را از زاویه دید اول شخص در نقش شخصیت ایندیانا جونز قرار میدهد.
بازی Indiana Jones and the Great Circle تاریخ 9 دسامبر 2024 برابر دوشنبه 19 آذر 1403 برای کنسول ایکس باکس سری ایکس و اس و پلتفرم رایانههای شخصی و همچنین در بهار سال آینده برای پلی استیشن 5 منتشر میشود.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید