خالق ایکس باکس: جنگ کنسولها دیگر بر سر قدرت سختافزارها نیست!
فقط بازیهای انحصاری

خالق اولین ایکس باکس مدعی است که جنگ کنسول ها دیگر بر سر قدرت سختافزارها نیست و موفقیت یک کنسول به عناوین انحصاری آن وابسته است.
جنگ کنسولها از حدود دو دهه پیش به طور جدی آغاز شده و مایکروسافت سونی برای تصاحب بازار صنعت بازیها با یکدیگر رقابت تنگاتنگی دارند. در گذشته، هر دو کمپانی برای جذب بازیکنها بیشتر روی تبلیغ قدرت کنسولهای خود تمرکز داشتند؛ چرا که سختافزار قدرتمند یکی از مهمترین برگهای برنده در این بازار بود.
با این حال، امروزه شرایط به طور کلی تغییر کرده و شیمس بلکلی، خالق اولین ایکس باکس که به پدر ایکس باکس نیز معروف است، معتقد است که جنگ کنسول ها دیگر بر اثر قدرت سختافزارها نیست؛ بلکه گیمرها به محتوا و بازیهای انحصاری هر پلتفرم توجه میکنند.
پدر ایکس باکس به تازگی در گفتوگویی با رسانه ویدیوگیمر اعلام کرد که برخلاف گذشته که پیشرفتهای چشمگیر سختافزارها، فروش کنسولها را تحت تاثیر قرار میداد، اما این پیشرفتها اکنون چندان تاثیرگذار نیستند و اهمیت زیادی ندارند. به عقیده او، امروزه بازیهای انحصاری و محتواهای ارزشمند دلیل اصلی موفقیت یک پلتفرم هستند.
اظهارات شیمس بلکلی در حالی است که شرکت مایکروسافت وعده بزرگترین جهش نصب را در کنسول بعدی ایکس باکس داده است. از طرفی، این شرکت به طور کامل به استراتژی چند پلتفرمی روی آورده و بدون هیچ خط قرمزی، تمام بازیهای فرست پارتی و انحصاری خود را برای پلتفرمهای رقیب از جمله پلی استیشن نیز منتشر میکند.
در حالی که پدر ایکس باکس با استراتژی جدید مایکروسافت به طور کامل مخالف است، اما فیل اسپنسر، مدیر کل بخش گیمینگ شرکت مایکروسافت، بارها و بارها از استراتژی چند پلتفرمی دفاع کرده و معتقد است که علت اصلی خرید یک کنسول دیگر ارتباطی به قدرت و حتی بازیهای انحصاری ندارد، بلکه گیمرها باید ویژگیها و قابلیتهای منحصر به فرد و نوآورانه را ملاک اصلی انتخاب کنسول بازی خود قرار دهند.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید