ایکس باکس به مایکروسافت گیمینگ تبدیل شده است
کاهش اختیارات فیل اسپنسر
یکی از کارمندهای سابق ایکس باکس مدعی است که این برند با تحولهای عظیمی روبهرو شده و به مایکروسافت گیمینگ تبدیل شده است.
تعطیلی چهار استودیو از جمله آرکین و تانگو گیمورکس بازخوردهای زیادی را به دنبال داشته است. بسیاری از توسعهدهندگان از مایکروسافت به خاطر این رویکرد انتقاد کردهاند و استراتژی جدید ایکس باکس را به ضرر بازیساز و گیمر و به طور کلی، به ضرر صنعت بازیها میدانند.
در همین راستا، وبسایت IGN به تازگی با دو تن از اعضای ارشد سابق ایکس باکس مصاحبه کرده که در این گفتوگو، به تعطیلی استودیوها و سیاست جدید ردموندیها پرداخته شده است. این افراد مدعی هستند که برند ایکس باکس به قدری بزرگ شده که دیگر باید از آن به عنوان مایکروسافت گیمینگ یاد کرد.
عضو ارشد سابق ایکس باکس در این زمینه میگوید:
من با اعضای قدیمی و ارشد ایکس باکس به طور مفصل صحبت کردم و همگی به این نتیجه رسیدیم که این برند دیگر ایکس باکس نیست، بلکه مایکروسافت گیمینگ است.
دیگر کارمند ارشد سابق ایکس باکس نیز خاطرنشان کرده که تصاحب بتزدا و اکتیویژن بلیزارد نظم ایکس باکس را برهم زده است. بر اساس اظهارات او، ایکس باکس هنوز نتوانسته به طور کامل با بتزدا ادغام شود و چه بسا شرایط برای اکتیویژن بلیزارد به مراتب وخیمتر است. از طرفی، ظاهرا دیگر فیل اسپنسر، مدیر کل بخش گیمینگ مایکروسافت، به تنهایی تصمیمگیرنده نیست.
این عضو بر این باور است که از زمان خرید اکتیویژن بلیزارد، مدیران دیگری از جمله ساتیا نادلا، مدیر کل مایکروسافت و ایمی هود، مدیر بخش مالی کل مایکروسافت نیز در تصمیمگیریها دخالت میکنند. به گفته این فرد، دستور تعطیلی استودیوها به طور مستقیم از سوی مدیران بالارده صادر شده و رهبران ایکس باکس نقشی در آن نداشتند.
این در حالی است که خانم سارا باند، رئیس ایکس باکس به تازگی در گفتوگویی با بلومبرگ اعلام کرد که برای حفظ موقعیت و کسبوکار، این شرکت بعد از بررسی طیف گستردهای از عوامل، در نهایت تصمیم گرفت تا چهار استودیوی بازیسازی خود را برای همیشه تعطیل کند.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید