دفاع مدیر ایکس باکس از تعطیلی استودیوهای آرکین و تانگو
برای حفظ کسبوکار
رئیس کل ایکس باکس مدعی است که تعطیلی اخیر استودیوهای آرکین و تانگو در راستای حفظ کسبوکار و موقعیتها برای دراز مدت صورت گرفته است.
همانطور که احتمالا اطلاع دارید، شرکت مایکروسافت به تازگی چهار استودیوی بازیسازی خود از جمله آرکین آستین، خالق ردفال و تانگو گیمورکس، سازنده بازی گوست وایر توکیو را برای همیشه تعطیل کرد و طبق گزارشها، روند تعدیل نیرو و کاهش هزینهها همچنان ادامه دارد.
در پی این اقدامهای ناگهانی، موج شدیدی از اعتراضها به راه افتاد و برخی از توسعهدهندگان نامآشنا از این رویکرد مایکروسافت انتقاد کردند. با همه اینها، به نظر میرسد که ردموندیها دلایلی برای توجیه این کارها دارند؛ به طوری که طبق اظهارات اخیر مت بوتی، رئیس استودیوهای ایکس باکس، این اتفاقها به خاطر سرمایهگذاری بیشتر روی سایر بخشها صورت گرفته است.
در همین راستا، ساعاتی پیش خانم سارا باند، رئیس کل ایکس باکس، در گفتوگو با بلومبرگ اعلام کرد که تعطیلی استودیوها بر اساس طیف وسیعی از عوامل مختلف صورت گرفته است. او اذعان داشت که ایکس باکس مسئولیت سنگینی را به دوش میکشد و برای حفظ سلامت کسبوکار خود، مجبور به انجام چنین کارهایی است.
سارا باند در این زمینه توضیح میدهد:
اتخاذ چنین تصمیماتی همواره سخت است. با نگاهی به رویکرد اصلی، مسئولیت بزرگی داریم تا موقعیت بازیها، دستگاهها و سرویسهایی که در اختیار داریم را حتی در زمانی که صنعت بازیها رشدی را تجربه نمیکند، حفظ کنیم. ما هفته پیش اخباری را منتشر کردیم که در واقع نتیجه همین بحثها است. ما باید مطمئن شویم که این کسبوکارها در طولانی مدت سالم باقی میماند.
در ادامه این صحبتها، سارا باند اعلام کرد که اگرچه جدیدترین ساخته استودیوی تانگو گیمورکس به نام Hi-Fi Rush بسیار موفق عمل کرد، اما ماهیت صنعت بازیهای ویدیویی به گونهای است که موفقیت و موقعیت یک بازی در انحصار سازنده آن بوده و معیار مشخصی برای کارآمدی آن وجود ندارد. او بار دیگر تاکید کرد که مایکروسافت بعد از بررسی طیف گستردهای از عوامل، چنین تصمیماتی را اتخاذ میکند.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید