بازی Destiny قرار بود در انحصار ایکس باکس باشد
فیل اسپنسر مقصر است
ظاهرا در ابتدا قرار بر این بود که بازی Destiny در انحصار کنسولهای ایکس باکس باشد، اما مایکروسافت این پیشنهاد را قبول نکرده است.
محبوبیت بازی دستینی بر هیچکس پوشیده و پنهان نیست؛ فرنچایزی سرویس محور در سبک شوتر اول شخص که توسط استودیو بانجی، خالق مجموعه هیلو، توسعه یافته و به لطف گیمپلی جذاب و محتواهای متنوع خود هوادارهای بیشماری در اقصی نقاط جهان دارد.
اولین بازی دستینی در سال ۲۰۱۴ میلادی راهی بازار شد. آنطور که فیل اسپنسر، رئیس کل بخش گیمینگ شرکت مایکروسافت، اعلام کرده، ظاهرا این بازی در ابتدا قرار بود به صورت انحصاری برای کنسولهای ایکس باکس منتشر شود که البته این قرارداد توسط او به کلی رد شد و بازی به صورت چند پلتفرمی در دسترس گیمرها قرار گرفت.
فیل اسپنسر درباره انحصار بازی Destiny برای ایکس باکس توضیح میدهد:
ما پیشنهاد قرارداد انحصاری بازی دستینی را دریافت کردیم که باید تصمیم میگرفتیم این قرارداد را امضا کنیم یا خیر! در نهایت، ما از این قرارداد صرف نظر کردیم. ما از بازیهای زیادی صرف نظر کردیم. شاید من مقصر باشم. من طرفدار پشیمانی نیستم.
بهتر است بدانید که حدود دو دهه پیش استودیو بانجی بیشتر تحت مالکیت مایکروسافت قرار داشت و سری هیلو نیز در این دوره توسعه یافت. با این حال، مایکروسافت بانجی را واگذار کرد و این استودیو به طور مستقل و با همکاری اکتیویژن به فعالیت خود ادامه داد؛ تا اینکه چند سالی است به پلی استیشن ملحق شده است.
به گفته فیل اسپنسر، بازی Destiny تنها اثری نبوده که مایکروسافت عرضه انحصاری آن برای ایکس باکس را رد کرده است. از دیگر بازیها میتوان به Guitar Hero و Genshin Impact و حتی بازی پرطرفدار GTA 3 اشاره کرد. به طور کلی، اسپنسر مدعی است که تصمیمات مایکروسافت همواره درست نبود و این شرکت نیز اشتباهاتی را مرتکب شده است.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید