1%
  • 0/10

به عقیده مدیر سابق پلی‌استیشن رویکرد مالتی پلتفرم Xbox می‌تواند موفق شود

به مانند شرکت سگا

به عقیده مدیر سابق پلی‌استیشن رویکرد مالتی پلتفرم Xbox می‌تواند موفق شود ۰ 10 ساعت قبل اخبار بازی کپی لینک
رویکرد مالتی پلتفرم Xbox

شان لیدن مدیر سابق پلی‌استیشن معتقد است رویکرد مالتی پلتفرم شرکت مایکروسافت و برند Xbox می‌تواند به مانند شرکت سگا موفق شود.

شان لیدن (Shawn Layden) تا پیش از آن که در سال 2019 از کمپانی سونی جدا شود، به عنوان رئیس استودیو‌های جهانی پلی‌استیشن فعالیت داشت. مدیر سابق پلی‌استیشن به تازگی در کانال یوتیوب Kiwi Talk حضور پیدا کرده و در میان موضوعاتی که در خصوص آن صحبت شد، سیاست‌گذاری اخیر مایکروسافت به منظور عرضه بازی‌های فرست پارتی خود روی کنسول‌های رقیب از جمله پلی‌استیشن 5 و کنسول‌های نینتندو مطرح گردید.

هنگامی که نظر لیدن در خصوص رویکرد مالتی پلتفرم Xbox پرسیده شد ایشان بدین شرح پاسخ داد که: “مالتی پلتفرم نیز یک استراتژی به شمار می‌رود، به ویژه در دنیایی که هزینه تولید به طور قابل توجهی در حال افزایش است. تاثیر چنین کاری روی برند آن‌ها چیست؟” به عقیده لیدن چنین رویکردی، موجب سخت‌تر شدن کار برای مایکروسافت می‌شود که مخاطب را قانع کند با عدم تهیه کنسول‌های ایکس باکس، فرصت یا برتری را از دست خواهد داد. “چنین چیزی موجب می‌شود تا ایجاد ترس از دست دادن فرصت یا برتری برای مخاطب دشوارتر شود.”

“شما سعی می‌کنید چنین کاری را با دعوت از مخاطبین به پلتفرم خودتان انجام دهید و در این باره خطاب به آن‌ها اظهار می‌کنید: اگر به سراغ پلتفرم من نیایید، فرصت خاصی را از دست می‌دهید. با این حال اگر یک محتوا روی تمامی کنسول‌ها و پلتفرم‌ها در دسترس باشد، سبب می‌شود تا نتوانید از چنین رویکردی برای بازاریابی خود استفاده کنید.”

“ما چنین چیزی را قبلا دیده‌ایم. هنگامی که شرکت سگا (Sega) آثار کنسول دریم‌کست خود را برای پلی‌استیشن 2 عرضه کرد، من در این کسب‌وکار حضور داشتم. در آن زمان سگا به یک شرکت نرم‌افزاری صرف تبدیل شد و نحوه انتقالش نیز بسیار عالی صورت گرفت. از همین رو، این رویکرد در گذشته نیز صورت گرفته و به موفقیت رسیده است.”

آخرین کنسول کمپانی سگا تحت عنوان دریم‌کست در سال 1998 منتشر شد و عرضه آن در سال 2001 متوقف گردید. پس از آن شروع به عرضه آثار خود روی سایر پلتفرم‌ها کرد و به موفقیت‌های مختلفی دست پیدا کرد. حال آن که سگا در یک دهه گذشته به لطف یکی از تیم‌های توسعه دهنده خود یعنی استودیو Atlus، تعدادی از بهترین بازی‌های JRPG ساخته شده در تاریخ را منتشر کرده است.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
guest

0 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments