انتقاد خالق Gears of War از بازی Zelda: Echoes of Wisdom
دور شدن از ذات این مجموعه
ظاهرا تجربه بازی Zelda: Echoes of Wisdom ناامیدی و انتقاد خالق Gears of War یعنی کلیف بلزینسکی را به همراه داشته است.
بازی The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom در انتهای ماه سپتامبر گذشته منتشر شد و موفق به کسب امتیاز مثبت هم از جانب طرفداران و هم از سوی منتقدان حرفهای شد به طوری که امتیاز آن در وبسایت اوپن کریتیک برابر 85 است. این بازی که از روال کلی این مجموعه فاصله میگیرد، تمرکز اصلی را به جای شخصیت لینک، روی شخصیت شاهزاده زلدا قرار داده و به جای استفاده از شمشیر و جمعآوری آیتمها و گجتهای مختلف توسط لینک، قابلیت Tri Rod شخصیت زلدا جایگزین آنها شده که پژواکی از دشمنان و یا اشیایی که پیش از این با آنها مواجه شده را ایجاد میکند.
اکنون انتقاد خالق Gears of War از نسخه جدید این مجموعه که در پادشاهی Hyrule جریان دارد، به تفاوت در جهتگیری کلی این بازی جدید و تمرکز روی مکانیزمهای حل پازل به جای یک بازی اکشن ماجراجویی ارتباط پیدا میکند. کلیف بلزینسکی (Cliff Bleszinski) در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس یا همان توییتر سابق بدین شکل نوشت “من در تمام طول زندگیم عاشق نینتندو و مجموعه Zelda بودهام. با این حال دروغ نمیگویم، نمیتوانم با این نسخه جدید ارتباط برقرار کنم. من مجموعه زلدا را با فرض یک بازی اکشن ماجراجویی تجربه میکنم، نه اینکه بخواهم نیمکتها را روی جعبه بچینم و یا درختان را به جلو هلو بدهم.”
در حالی که شخصیت اصلی در بازی Echoes of Wisdom دارای تواناییهای متعددی است، تفاوت و دوری کردن این نسخه با بسیاری از جوانب سنتی این مجموعه در کنار گرافیک غیر واقعگرایانه موجب شده تا برخی از طرفداران چندان از آن استقبال لازم را به عمل نیاورند.
کلیفی بی همواره صدای بلند به منظور پشتیبانی از مجموعه The Legend of Zelda داشته و این موضوع در سالهای اخیر و برای بازی Breath of the Wild نیز ادامه داشته است. با این حال باید به این مسئله نیز توجه داشته باشیم که مکانیزمهای مربوط به حل پازل از روزهای نخست این مجموعه و از نسخههای آن روی کنسول NES نیز در آن حضور داشته است.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید